"Дякую" - найбільш недооцінена та недовикористана фраза на планеті. Вона підходить майже в будь-якій ситуації і є набагато кращою відповіддю, ніж багато інших речей, які ми говоримо. А чи знаєте ви, як дивовижно зміниться ваше життя, якщо збільшити кількість "дякую" у ньому?
РБК-Україна (проект Styler) підготувала поради від відомого письменника та автора книги "Атомні звички" Джеймса Кліра про випадки, коли "дякую" повністю переверне ситуацію на краще, якими він ділиться на своєму сайті.
Ми часто знецінюємо компліменти або надто скромно реагуємо на них. Можливо, ви думаєте, що це допоможе вам не виглядати зарозуміло. Проблема в тому, що, відхиляючи щирий комплімент, ви не визнаєте людину, яка була достатньо доброю, щоб сказати щось приємне. Просто кажучи "дякую", ви повністю визнаєте людину, яка зробила комплімент, і дозволяєте собі насолодитися моментом.
Приклад: "Твоє плаття мати чудовий вигляд".
Замість: "О, це старе? Я маю його вже роками" - спробуйте сказати: "Дякую. Радію, що тобі подобається".
Запізнення - це стрес для людини, яка запізнюється, і неповага до людини, яка чекає.
Може здатися дивним дякувати комусь за те, що він терпить ваші неприємності, але це саме та правильна відповідь. Більшість людей заходять у двері і кажуть: "Вибачте, що запізнився". Проблема в тому, що ця відповідь все ще робить ситуацію "про вас" та каже, хто саме запізнився. Кажучи "дякую", ви перевертаєте ситуацію і визнаєте жертву, яку зробила інша людина, чекаючи.
Приклад: ви заходите у двері на 14 хвилин пізніше.
Замість: "Дуже вибачаюсь, що запізнився. Трафік був жахливий" - спробуйте сказати: "Дякую за ваше терпіння".
Коли хтось приходить до вас із поганими новинами, це може бути незручно. Ви хочете бути хорошим другом, але більшість людей не знає, що сказати. Часто ми думаємо, що хороша ідея - додати позитивний момент до проблеми. "Ну, принаймні у вас є...". Але все, що вам дійсно потрібно, це подякувати за довіру.
Приклад: мати вашого колеги нещодавно померла.
Замість: "Принаймні у вас є багато теплих спогадів" - спробуйте сказати: "Дякую, що поділилися цим зі мною. Я знаю, що це важкий час для вас".
Відгуки можуть бути дуже корисними, але ми рідко сприймаємо їх такими. Чи це негативний відгук про вашу роботу від начальника, чи електронний лист від незадоволеного клієнта, стандартна реакція - захищатися. Це шкода, адже правильна відповідь - просто сказати "дякую" і використати інформацію для покращення.
Приклад: "Ця робота не дуже добра. Я думав, що ви зробите краще".
Замість: "Ви не розумієте. Ось що насправді сталося" - спробуйте сказати: "Дякую, що очікуєте від мене більшого".
Іноді критика зовсім не корисна. Вона просто зловмисна і зла. Коли ви дякуєте комусь за критику, ви негайно нейтралізуєте силу їхніх слів. Якщо щось не має великого значення для вас, то це не може перетворитися в більший конфлікт.
Приклад: "Це може бути хороша порада для початківців, але будь-хто, хто знає, що робить, знайде це марним".
Замість: "Ну, очевидно, я писав це для початківців. Це може бути сюрпризом, але не все написано з урахуванням вас" - спробуйте сказати: "Дякую за вашу думку. Я постараюся покращити наступного разу".
Це часто трапляється в спортзалі. У кожного є думка про те, як повинна виглядати ваша техніка. Більшість людей просто намагаються бути корисними, але почути чиюсь думку про вас, коли ви не просили про це, може бути дратуючим. Кращий підхід? Просто скажіть "дякую".
Приклад: "Знаєте, ви дійсно повинні тримати стегна назад, коли робите цю вправу".
Замість: "О, справді? У вас є відео, де ви робите це правильно, щоб я міг побачити?" - спробуйте сказати: "Дякую за допомогу".
Коли сумніваєтесь, просто скажіть "дякую". Немає ніяких недоліків у цього. Або ви дійсно переживаєте про те, щоб показувати занадто багато вдячності людям у вашому житті?
Раніше ми писали, що жінці казати чоловіку, якщо вона хоче з ним розлучитися.
Читайте також, як виховати з хлопчика щасливого, успішного та гідного чоловіка.