Деякі автомобілісти на зиму відмовляються від водіння й залишають машину у гаражі до весни. Для авто це не страшно, але тривалий простій може згубно відбитися на роботі акумулятора.
Через неправильне зберігання починається сульфатація і осипання активної маси.
Про те, як правильно зберігати акумулятор, щоб він довго залишався у робочому стані, пише ресурс Grim Jim.
Сучасні акумулятори суттєво відрізняються від колишніх. Зі старих перед зимівлею зливали електроліт, потім доливали, додавали дистильовану воду. Це доволі проблематично.
Саме старі акумуляторні батареї і називають "сухозарядженими" або сухими, бо зберігали їх на складах без електроліту, без залитої рідини. Вони могли лежати так кілька років і залишатися у робочому стані. Зараз такі пристрої зустрічаються рідко.
У сучасні акумулятори вже залитий електроліт, а сама "коробка" запечатана. Тому не треба заморочуватись із підливанням електроліту. Вже все зроблено і готово до використання. Тому сучасні акумулятори називають "мокрими", тобто заправленими. Втім вони більш вимогливі до умов зберігання.
Сучасні акумулятори варто зберігати зарядженими. При падінні напруги нижче 12 градусів може початися сульфітація. Також необхідно контролювати електроліт (це можна визначити по спеціальному зеленому вічку). А при тривалому простої осідає сірчана кислота, що негативно позначається на роботі акумулятора.
При виборі акумулятора слід перевірити чи він зберігався у правильних умовах і не є старше декількох місяців.
Правильне зберігання допоможе акумулятору залишатись якомога довше у робочому стані. Потрібно виконати наступні дії:
Якщо йдеться про акумулятори закритого типу, їх ще називають необслуговуваними, то перед зберіганням такі заряджати обов’язково. І зберігатися він повинен на повному заряді. Інакше починається сульфатація пластин. Чим нижче заряд батареї, тим активніше йде цей процес.
В результаті місткість акумулятора знижується на 10-20%. Якщо пристрій довго у розрядженому стані, то пластини покриваються сульфатами практично повністю. Через це може швидко виходити з ладу.
Якщо після падіння заряду акумулятор його незабаром зарядити, тобто є можливість провести десульфітацію. Але відсоток відновлення буде набагато нижче, ніж втрати.
Обслуговувальні батареї зберігаються по-іншому. Спершу слід злити електроліт, а самі батареї промити дистильованою водою і залити борною кислотою. В результаті на клемах напруга буде практично відсутня. При цьому електроліту також не буде, тому процес сульфатації не розпочнеться.
Так ці акумулятори можуть зберігатися тривалий час. Перед початком використання борну кислоту слід вилити і заповнити батарею електролітом, а тоді зарядити.
Треба дотриматись правильних умов зберігання. Зокрема, важливі такі показники:
Для зберігання акумулятора не підходять сарай і підвал, бо там холодно. У квартирі - тепло. Оптимальне місце - опалювальний гараж, комора на сходовому майданчику або тамбурі, а також засклений теплий балкон.
Такі пристрої потрібно періодично заряджати, навіть під час простою. Частота залежить від типу акумулятора і від швидкості розряду.
Виділяють 3 типи акумуляторів:
Перші використовуються більшістю автолюбителів. Для них характерно невисока кількість стибію - до 3%, високе споживання води. Максимальний термін зберігання акумулятора без підзарядки не перевищує 3 місяців.
Гібридні містять близько 1,5% стибію і приблизно стільки ж кадмію. Завдяки такому сплаву і додаванню спеціальних домішок знижується споживання води вдвічі. Термін утримання заряду також підвищується практично вдвічі - до 5 місяців.
Кальцієві найдовше утримують заряд. Найсучасніші і технологічні з них можуть обходитися без підзарядки близько року. Мінімальний термін - 8 місяців.
Раніше ми розповідали про те, що автомобільний акумулятор небезпечно використовувати вдома.
Читайте також про те, в яку суму обійдеться використання генератора на одну добу.