Рахунки за світло приходять щомісяця, і суми в них часто можуть відрізнятися. Чи задумувалися ви колись, як саме формується сума у квитанції за світло? У цьому випадку все залежить від самого споживача та вчасної передачі показників лічильника.
Про це розповів гендиректор енергетичної компанії YASNO Сергій Коваленко на своїй сторінці у Facebook.
"Насправді тут все просто. Головний етап у цьому процесі залежить не від ОСР чи постачальника, а саме від споживача. Все, що йому потрібно - це вчасно передати показання лічильника", - пише Коваленко.
Оператор системи розподілу розраховує обсяг споживання клієнта, передає ці дані в енергокомпанію. Вона своєю чергою множить обсяг на тариф, враховує переплату чи заборгованість та виставляє фінальний рахунок.
Так працює цей метод у випадку своєчасної передачі показників. Проте, якщо цього не робити, ситуація складеться інакше.
Для того, щоб отримувати правильні рахунки за світло, потрібно щомісяця передавати показники лічильника (фото: Віталій Носач / РБК-Україна)
"За грудень не передали показання 34% киян та 29% жителів Дніпровщини. ОСР має розрахувати їх обсяг споживання "по середньому", такими є правила", - пояснює фахівець.
Це означає, що беруть показники минулих періодів і визначають середньодобове споживання. Річ у тім, що воно може суттєво відрізнятися від того, що ви використали за поточний місяць.
Саме тоді й виходить так, що ви нібито використали менше електроенергії, а сплатили ту саму суму, що й минулого місяця, якщо не вищу.
За словами Коваленка, для того, щоб нормалізувати свої рахунки, варто:
Тоді перерахунок буде зроблено, а переплата за попередній місяць буде врахована в оплаті за наступний.
Це можна зробити трьома способами:
Раніше ми розповідали, чому навіть за відсутності світла суми за нього не стають меншими.
Читайте також, як зарядити мобільний телефон, якщо вдома вимкнули світло.