Споживачі нерідко скаржаться на те, що майже не користувались протягом місяця електроенергією, але за оплату послуг їм приходять "космічні" суми. Частіше це відбувається влітку, коли люди проводять відпустку не вдома й можуть легко зрозуміти, що дійсно "накрутили" світла менше, ніж зазвичай.
Чому так відбувається, пояснює компанія YASNO.
"Трапляються випадки, коли отримавши платіжку за світло, споживач дивується виставленій сумі до сплати. Помилка контролера? Неточні нарахування? Хтось краде в мене електроенергію? Проте, як правило, причина полягає у несвоєчасній передачі показань самим споживачем", - пояснюють у компанії YASNO.
Оператор системи розподілу щомісяця розраховує обсяг споживання кожного клієнта. Для цього від попередніх показань лічильника віднімають поточні - це і є кількість використаних кВт-годин.
"Якщо споживач повідомляє показання регулярно та вчасно, обсяг визначається завжди чітко. А ось за відсутності актуальних даних лічильника може бути суттєва похибка", - зазначають фахівці.
У такому разі оператор системи розподілу вимушений брати за основу показання, які були зафіксовані раніше, і виходячи з них розраховувати середньодобове споживання.
Наприклад, споживач взагалі не користувався електроенергією протягом кількох тижнів, не передав показання, але йому нараховано обсяг, як і у минулі періоди. Цей обсяг визначений по середньому, а не по фактичному споживанню.
"Потім інформацію про кількість використаних кВт-годин отримує постачальник, застосовує діючий тариф та виставляє рахунок. Якщо оператор системи розподілу надав постачальнику середнє споживання клієнта, то і сума до сплати може не відповідати очікуванням клієнта", - додають працівники YASNO.
Щоб завжди отримувати рахунок із коректним нарахуванням, потрібно передавати показання за два дні до кінця місяця та протягом трьох днів наступного. Дані можна повідомити оператору системи розподілу або через онлайн-сервіси YASNO:
Крім загальних правил економії - зведення до мінімуму використання приладів, які споживають електроенергію, споживач може перейти на багатотарифний облік з двозонними чи тризонними тарифами. Тоді споживач платить за електроенергію залежно від часу споживання.
Двозонні тарифи передбачають, що:
Тризонні тарифи передбачають, що:
Щоб перейти на ці тарифи, потрібно звернутись у Центр обслуговування клієнтів свого міста або ж подати заявку через особистий кабінет на сайті місцевого обленерго.
Раніше ми писали про те, хто може розраховувати на субсидію.
Читайте також про те, як подати документи на субсидію.