З 9 грудня у Києві закривають рух поїздів метро між станціями "Теремки" та "Деміївська". Це пов'язано з ремонтними роботами, які триватимуть шість місяців. У КМДА обіцяють запустити наземний транспорт із тим самим маршрутом, щоб полегшити навантаження на дорогах.
РБК-Україна (проєкт Styler) розпитало транспортного експерта Олександра Гречка про те, як зміниться дорожній трафік у Києві за цей час.
Станції метро "Деміївська", "Голосіївська", "Васильківська", "Виставковий центр", "Іподром", "Теремки" не працюватимуть упродовж шести місяців на час ремонту перегінного тунелю. Обмеження починають діяти з 9 грудня, тобто вже від завтра.
Олександр Гречко відразу зазначає, що таке рішення однозначно негативно вплине на пересування киян і на затори.
"У людей немає іншої альтернативи. Метро - це найшвидший вид транспорту, який не стояв у заторах і був передбачуваним. Замість метро люди можуть сісти тільки на автомобілі, таксі, маршрутки та громадський транспорт", - каже експерт.
Тут важливо розуміти, що більша кількість авто на дорогах означає більше заторів там, де вони завжди утворювались, і там, де їх навіть ніколи не було.
А маршрутки та громадський транспорт можуть просто не впоратися з додатковим обсягом людей. Фахівець наголошує, що це понад 100 000 жителів столиці точно.
У КМДА обіцяють запустити маршрути наземного транспорту від "Теремків" до "Либідської", які дублюватимуть рух метро. Олександр оцінює це як "слабкий варіант для перевезення".
"У наземного транспорту в кілька разів менша проїзна здатність. Тим паче, що в Києві катастрофічний дефіцит рухомого складу такого транспорту. Автобуси будуть забиті вщент", - прогнозує Гречко.
Він висловлює сподівання, що КМДА зробить окрему смугу для руху такого громадського транспорту, оскільки від заторів ніхто не застрахований.
"Тоді це справді буде колапс. Люди просто застрягатимуть в автобусах і не доїжджатимуть до пункту призначення, тому що на дорогу буде потрібно від однієї години", - пояснює експерт.
Водночас станції метро "Деміївська", "Голосіївська", "Васильківська", "Виставковий центр", "Іподром", "Теремки" продовжать цілодобову роботу в режимі укриття.
У підсумку Олександр Гречко переконаний, що на жителів і гостей Києва чекає непростий транспортний період.
Через нерівномірні процеси розущільнення, віброповзучості навколо ґрунтового масиву і навантаження на тунельну оправу з'явився ризик втрати стійкості тунельних споруд.
Перегінні тунелі між станціями "Деміївська" та "Либідська" споруджувалися в поймі річки Либідь у 2008-2010 роках підземним способом у складних гірничо-геологічних умовах, при штучному водозниженні.
Тому зупинка руху поїздів на цій ділянці лінії метро - це вимушений крок для уникнення позаштатної ситуації.
Ми дослідили, які маршрути для руху можуть стати альтернативою на час закриття метро.
Читайте також, яку роботу пропонують в метро Києва та скільки платять.