Після кожної зими наші автомобілі стають на рік старше і ще на крок далі від первинної естетичної привабливості. Є перевірений засіб затримати старіння кузова, принаймні, його лакофарбового покриття. Причому нанести цей захист можна власники руками.
Про те, як власними силами нанести на кузов захисне покриття, читайте в матеріалі РБК-Україна.
При підготовці статті були використані матеріали Motor і Autobild.
З зовнішнього, лицьового боку кузов машини захищає лакофарбове покриття – кілька шарів полімеру завтовшки не більше 0,15 міліметра. На новій машині ця тонка плівка старанно виконує поставлене завдання, але з роками починається повільний, але невпинний процес руйнування ЛФП: мікротріщини, відколи, подряпини, глибокі потертості. Більшу частку з цих пошкоджень покриття отримує взимку, коли лак і фарбу шліфують жорсткий мерзлий сніг, пісок та уламки льоду. Довершує чорну справу соляний розчин: пробравшись через скол або тріщину в лаку та фарбі просто до металу, сіль дає старт корозії.
Що далі, всім зрозуміло: машина втрачає "заводський" лиск і загальну ошатність, потім на фарбі з’являються руді цятки і патьоки, за ними приходить спучена фарба та наскрізні дірки в металі… Але зупинити цю руйнацію можна ще на первинному етапі – закривши всі мікротріщини на фарбі восковою поліроллю.
Крім захисного, так званого "твердого воску", про який ми сьогодні поговоримо, є ще кілька поліролей іншого призначення. Наприклад, глибоке полірування абразивними пастами та "рідкий віск", який використовують на автомийках для спрощення сушіння кузова, а не для його захисту. Є ще такі види захисного покриття як "рідке скло" та "нанокераміка", які складніші у використанні та значно дорожчі за ціною.
Для воскування кузова на зиму знадобиться дві-три години часу, власне віск, губка чи серветка для його нанесення і м'яка тканина (байка, фланель) для розтирання поліролі. Машину треба ретельно вимити і висушити, температура повітря має бути не менше +5 +10 С (або згідно інструкції на упаковці).
Щодо вибору препарату. Головне, щоб він не містив у складі абразиву, а ще намагайтеся знайти не пастоподібний, а більш рідкий – його легше наносити та розтирати, коли температура повітря осіння. В першу чергу керуйтеся вказівками на упаковці, але зазвичай алгоритм такий:
Воскове покриття є дуже корисним засобом захисту в будь-яку пору і від загроз більш широкого діапазону, аніж обіцяє нам зима. Про це rbc.ua не раз розповідало у матеріалах автомобільної рубрики. Але коротко можна сказати, що завдяки таким поліролям до лаку і фарби не чіпляються забруднення, ЛФП краще протистоїть впливу хімічно активних речовин типу пташиного посліду і кислотних дощів… І врешті решт віск надає фарбі виразного і стійкого блиску.
Нагадаємо, нещодавно РБК-Україна розповідало, як обрати шиномонтаж для cезонного перевзування автомобіля.