Буває дуже образливо, коли милі створіння типу пташок, комашок, та квітучих рослин залишають на машині "пам’ятні" відмітини. Причому для видалення цих слідів іноді доводиться витратити купу часу і грошей. Як не стати жертвою цих весняних атак?
Про те, як вберегти машину від весняного впливу з боку флори і фауни, читайте в матеріалі РБК-Україна.
При підготовці статті були використані публікації видань AutoBild та Autocar.
Про те, чому важливо захищати автомобіль від пошкодження різного роду хімічними речовинами, особливо розповідати не варто. Зрозуміло, що уражені лак і фарбу рано чи пізно доведеться відновлювати, інакше на металі кузова почне розвиватись корозія і обсяг робіт (і витрат!) кратно збільшиться. Та й на декоративні деталі оздоблення, зокрема, хромовані, різного роду "хімія" впливає згубно.
Знаючи про це, багато хто з водіїв ховає машину від підозрілих кислотних дощів, не паркується поблизу хімічних підприємств, обирає лише дорогі шампуні і уникає автомийок з активною піною. А ось не менш “кислотні” атаки з боку дрібної живності і рослин ми звично ігноруємо. При тому що клопоту вони можуть завдати не менше.
Навесні, коли дерева і кущі починають розпускати листя і цвісти, слід дуже обережно ставитись до вибору місця паркування. Точніше, треба остерігатись залишати машину під деревами і кущами певних типів. А оскільки не всі з нас професійно знаються на породах та періодах цвітіння, навесні краще уникати паркування під кронами рослин, особливо – у спеку, коли лак та фарба на кузові пом’якшуються і дають “реактивам” змогу проникнути в себе і навіть під себе.
Шкоду лакофарбовому покриттю можуть завдати:
Причому вплив цієї природної агресії буває різним: сьогодні одну машину вона "помітить", іншу – ні, а наступного дня промаркує всі автівки без розбору. Багато що залежить від стадії цвітіння дерева, а найголовніше – температура, до якої розігріте покриття кузова. Саме через своє попереднє розм’якшення лак піддається впливу деревних соків. А після того висока температура додатково запікає смолу на поверхні, перетворюючи її на тверді краплини.
Саме в теплу пору активуються різного роду комахи, яких ми на швидкості збираємо на свій капот, бампер і радіаторну решітку. Калібр їхній теж різний, але результат один: мальовничі різнокольорові цятки на фарбі передка. Організми цих жучків-павучків містять достатньо речовин, щоб після зіткнення з машиною бодай одна з них в’їлася у гарячу фарбу капота і залишилася на ньому назавжди. Причому часто у розм’якшений шар ЛФП проникає не тільки кольоровий пігмент, а й дрібні хітинові “запчастини” від жука.
Позитив у комашиній загрозі теж є: ця літаючи живність налипає на капот тільки під час швидкого руху трасою (або магістральним проспектом). А значить, ви знаєте, що оглядати капот і переднє облицювання треба на кожній зупинці.
Птахи труять наші машини буквально кислотою, яка присутня в їхньому посліді. Як результат – проникнення скрізь лак та фарбу, їхнє спучування, розтріскування, корозія металу. Все це спочатку може відбуватись на мікрорівні, майже непомітно, так що за кілька місяців власник і не зрозуміє, звідки у нього взялася та руда цятка на даху.
На щастя, наскрізною дія посліду буває не завжди, але прибирати його без затримок треба щоразу. Адже ми не знаємо, якої породи була конкретна зграя та яким було її ранкове меню. Тож обираючи місце навіть для нетривалої стоянки під рослинністю, зверніть увагу не лише на листя і квіти, а й на те, чи не ховається серед них хтось пернатий і ситий. Причому птахи – небезпека не сезонна, а можна сказати, цілорічна.
Якщо для вас важливо, щоб кузов протягом багатьох років залишався як новенький, перед теплим сезоном треба вжити запобіжних заходів для захисту ЛФП.
Зрозуміло, що машину, яка перебуває у постійній експлуатації, не можна "на всі сто" уберегти від потрапляння на неї чогось небезпечного. Але головне при цьому – швидко прибрати невідому речовину з кузова. Адже пошуки відповідного сервісу означають втрату дорогоцінного часу, протягом якого агресивні речовини продовжують занурення в ЛФП вашої машини.
Тому навесні і влітку бажано тримати напоготові серветку і який-небудь засіб-очищувач з числа тих, що продаються на АЗС та в автомагазинах. В більшості випадків його буде достатньо, принаймні, для видалення основної маси “активної речовини” перед поїздкою до фахівців з автомакіяжу. Але знайте, що в принципі існують спеціалізовані препарати, зокрема, для видалення слідів деревних бруньок, і у великому місті придбати їх нескладно.
Нагадаємо, нещодавно РБК-Україна давало поради, як вибрати та безпечно встановити багажник на дах авто.