Коли ми влаштовуємося на нову роботу, то часто нам цікаво, яку заробітну плату отримують колеги і як керівництво оцінює нас самих. Однак обговорювати, як оплачують вашу працю іноді не просто не етично, а й заборонено в компанії.
РБК-Україна дізналося у HR-менеджера аутсорсингової компанії Nota Group Катерини Ященко, чому не варто обговорювати зарплати з колегами і чому іноді це навіть забороняють робити.
Політика нерозголошення рівня зарплат серед працівників є поширеною практикою в багатьох компаніях. Власники бізнесу та СЕО часто самостійно вирішують, наскільки прозорою має бути інформація всередині їхньої організації. Однак, коли мова йде про обговорення зарплат у колективі, більшість компаній обирають політику конфіденційності. Цей підхід має кілька вагомих причин.
Однією з основних причин, чому компанії приховують інформацію про зарплати, є необхідність захисту інтересів нових співробітників та тих, хто вже працює довгий час.
Перші місяці роботи новачка зазвичай супроводжуються адаптацією до нових умов, колективу та бізнес-процесів. Продуктивність нового співробітника може бути нижчою, ніж у досвідченого фахівця, який займає аналогічну посаду протягом тривалого часу.
"Якщо зарплата у новачка і досвідченого працівника однакова, це може викликати невдоволення серед досвідчених працівників, які роблять більший внесок у компанію", – зазначає у HR-менеджер аутсорсингової компанії Nota Group.
Ще однією причиною нерозголошення інформації про зарплати є те, що різні працівники можуть мати різне навантаження, виконувати додаткові проєкти або поєднувати кілька посад. Такі додаткові обов'язки можуть супроводжуватися відповідним збільшенням зарплати.
Однак, оскільки розподіл проєктів з однаковим навантаженням на кількох працівників є практично неможливим, це може призвести до непорозумінь і конфліктів у колективі, якщо зарплати обговорюватимуться відкрито, зазначає Катерина Ященко.
На ринку праці зарплати на одну й ту ж посаду можуть змінюватися з часом. Кадровий голод та конкуренція за таланти змушують роботодавців підвищувати оклади, щоб залучити нових спеціалістів. Це означає, що працівники, які прийшли в компанію в різні періоди, можуть отримувати різну зарплату, навіть займаючи одну й ту ж посаду.
Хоча це є логічним з точки зору процесу найму, для довготривалих співробітників це може виглядати несправедливо, якщо вони дізнаються про різницю в зарплатах.
Більш раціональним рішенням для бізнесу є стратегія необговорення зарплат, оскільки це значною мірою полегшить роботу як менеджменту, так і самих працівників.
"Менеджеру не доведеться пояснювати чому зарплатня відрізняється, а самі працівники будуть займатися своєю роботою, а не обговоренням зарплат колег", – говорить Катерина Ященко.
Водночас регулярний перегляд зарплат працівників може бути ефективним способом підтримання мотивації та задоволення співробітників. Це не лише демонструє турботу компанії про своїх працівників, але й знижує ризик їхнього пошуку альтернативних варіантів працевлаштування.
Раніше РБК-Україна розповідало про правила написання ідеального резюме. Зокрема, що варто писати, а про які моменти краще не згадувати під час працевлаштування.
Також ми писали, про що треба знати, аби знайти хорошу першу роботу і не натрапити при цьому на шахраїв.
Термінові та важливі повідомлення про війну Росії проти України читайте на каналі РБК-Україна в Telegram.