Нардепи ухвалили законопроєкт про запровадження електронних квитків в автомобільному та міському електричному транспорті. Документ направили на підпис президенту.
РБК-Україна розповідає, що передбачає документ і що зміниться для громадян.
Насамперед законопроєкт №5705 зробив паперові та електронні квитки рівноцінними. Тепер Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури може встановити й затвердити форму електронного квитка. Зокрема, визначити обов'язкові реквізити та відомості, які повинні міститись у квитку.
У результаті реалізації закону повинна бути створена автоматизована система оплати вартості проїзду в міському пасажирському транспорті та запровадження електронного квитка на ряду з паперовим.
Успішність реалізації оцінять, проаналізувавши, скільки людей використають електронний квиток для сплати за проїзд чи багаж. Передбачається, що таким квитком можна буде скористатися в автобусах, трамваях і тролейбусах.
"Це із запізненням, але позитивна динаміка для міст. Це насамперед стосується більше міжміських перевезень, оскільки міста і так його запроваджували. Це буде давати додаткову зручність для пасажирів, а перевізники будуть краще звітувати й розуміти свій потік пасажирів", - каже транспортний аналітик Олександр Гречко.
Однак він зазначає, що на транспортну ситуацію в містах запровадження електронних квитків сильно не вплине. Зміни можуть відчути перевізники в громадах.
"Це може бути етап для того, щоб запроваджувати оплату за транспортну роботу, коли громади замовляють послуги з перевезення. Перевізники отримують гроші безпосередньо від громад, а кошти, які сплачують за проїзд, перераховують не напряму перевізнику, а на спеціальний рахунок", - пояснює експерт.
Для того, аби змінилася ситуація у великих містах, як Київ, потрібно запроваджувати єдиний квиток, яким можна користуватися у всіх видах громадського транспорту протягом певного проміжку часу.
"Але для цього потрібно провести комплекс заходів: запровадити плату за транспортну роботу та здійснити всі законодавчі зміни для функціонування електронного квитка", - вважає Гречко.
Водночас запровадження електронного квитка не впливає на зменшення заторів у містах.
"Якщо брати Київ, це треба кардинально змінювати міську політику щодо фінансування не розв'язок, а громадського транспорту, міської інфраструктури, правильної організації паркувального процесу. Тут електронний квиток особливу роль не грає, це частковий елемент", - пояснює Олександр.
Раніше ми повідомляли про те, що в Івано-Франківську виросла вартість проїзду.
Читайте також, на скільки штрафують за паркування на місцях для електротранспорту.
Під час написання матеріалу використовувалися джерела: пояснювальна записка до законопроєкту №5705, коментар транспортного аналітика Олександра Гречка.
Термінові та важливі повідомлення про війну Росії проти України читайте на каналі РБК-Україна в Telegram.