Щонайменше чотири супертанкери китайських компаній були залучені для вивезення російської нафти до Китаю в грудні 2022 - січні 2023 року, після того, як запроваджена країнами G7 заборона на надання суднових і страхових послуг обмежила можливості Росії постачати нафту в Азію.
Про це повідомляє РБК-Україна з посиланням на Reuters.
Китай, найбільший у світі імпортер нафти, продовжує купувати російську сировину, попри посилення західних санкцій, які Пекін назвав незаконними та односторонніми. Китайські НПЗ протягом багатьох років переробляли нафту з інших країн під санкціями Заходу, таких як Іран і Венесуела.
Втративши європейський ринок нафти через санкції, Росія змогла переорієнтувати експорт на покупців на сході, насамперед у Китаї та Індії. Остання стала основним покупцем Urals останніми місяцями, а російська марка - переважним імпортним ресурсом сировини в країні.
Міністр нафти Індії Хардіп Сінгх Пурі заявив у четвер на брифінгу для преси, що Індія купуватиме нафту скрізь, де вона зможе забезпечити найнижчу ціну.
Джерела в галузі повідомляють, що індійські НПЗ купують нафту Urals з постачанням у порти країни зі знижкою 15-20 доларів за барель.
Нагадаємо, що стеля цін на російську нафту коштує Кремлю 172 млн доларів на день. Втрачена вигода зросте до 280 млн доларів на день, коли з 5 лютого обмеження буде поширене на нафтопродукти.
У січні 2023 року ціни на російську нафту продовжили знижуватися. За даними Bloomberg, російська нафта сорту Urals, яка є основою енергетичного експорту РФ, минулої п'ятниці, 6 січня, подешевшала до 37,8 долара за барель у порту Приморськ на Балтійському морі.
Термінові та важливі повідомлення про війну Росії проти України читайте на каналі РБК-Україна в Telegram.