ua en ru

Без проблем не обійтись? Юрист пояснив, чи треба зберігати паперові платіжки за комуналку

Без проблем не обійтись? Юрист пояснив, чи треба зберігати паперові платіжки за комуналку Чи обов'язково зберігати паперові платіжки (фото ілюстративне: Freepik)

Чимало українців мають звичку зберігати паперові платіжки за комуналку протягом 3 років. Саме впродовж цього терміну надавач послуг може позиватись до суду на споживача у разі виникнення суперечок щодо оплати.

РБК-Україна розпитало юриста Євгена Буліменка про те, чи можуть виникнути проблеми, якщо людина не зберігатиме платіжки за комунальні послуги і як без них можна доказати факт оплати.

Чи обов'язково зберігати паперові платіжки

Споживачі зобов’язані оплачувати надані житлово-комунальні послуги за цінами/тарифами, встановленими відповідно до законодавства, у строки, встановлені відповідними договорами, укладеними з виконавцями комунальних послуг.

"Підтвердженням оплати споживачем житлово-комунальних послуг є квитанція у паперовій (з підписом уповноваженої особи банку та печаткою) або в електронній формі. Законодавством не визначено строку, протягом якого споживач повинен зберігати квитанції про сплату житлово-комунальних. Зважаючи на те, що позовна давність у судових спорах між виконавцем комунальних послуг та споживачем становить три роки, споживачеві необхідно зберігати квитанції не менше зазначеного вище строку", - каже Буліменко.

Наголосимо, що ключовим у разі судових спорів є факт оплати за послуги, а не паперова платіжка, яка фактично лише повідомляє про необхідність здійснити оплату.

Як довести факт оплати, якщо нема квитанцій на руках

"У випадку, якщо споживачеві необхідно довести факт оплати житлово-комунальних послуг, але квитанції не збереглися, підтвердженням факту оплати може бути виписка з банківського рахунку споживача, якщо оплата була здійснена шляхом безготівкового переказу грошей", - пояснює юрист.

Таку виписку може надати банк або споживач може її самостійно сформувати у відповідному банківському мобільному застосунку.

"Якщо оплата житлово-комунальних послуг була у готівковій формі, споживачеві необхідно звернутися до банківської установи, яка прийняла від нього платіж, для отримання квитанції на підтвердження проведення платіжної операції", - додає експерт.

У випадках, коли спір між виконавцем житлово-комунальних послуг та споживачем розглядається судом, можливим є звернення до суду з клопотанням про витребування судом від банківської установи виконавця житлово-комунальних послуг інформації про зарахування сплачених споживачем грошових коштів на поточний рахунок виконавця.