Підвищення тарифу на залізничні перевезення вбиває бізнес, - експерт
Через постійне підвищення тарифу на залізничні перевезення бізнес починає скорочувати обсяги виробництва, відповідно в "Укрзалізниці" стає менше вантажів для перевезень.
Про це повідомляє РБК-Україна з посиланням на президента "Укрметалургпрому" Олександра Каленкова.
"Обсяг перевезень після повномасштабного вторгнення РФ впав у 2 рази. До повномасштабного вторгнення він теж падав. Як вирішує Укрзалізниця цю проблему? Правильно, підвищує тарифи. Але ми прекрасно розуміємо, що корупція сидить якраз в деталях - в окремих операційних і капітальних витратах. За наявною у мене інформацією, в проекті фінплану УЗ на 2024 рік обсяг тарифікуються перевезень не зростає, але зате зростає витрата дизельного палива на 1%, А електроенергії - на 3%", - заявив Каленков.
На його думку, підвищення тарифів у воєнний час - злочин, який вбиває економіку країни. До того ж, в результаті це призведе лише до того, що Укрзалізниця буде перевозитися менше вантажів.
"Так закручується спіраль: в рази підвищуються тарифи - перевозиться менше вантажів - у Укрзалізниці постійні витрати, їй потрібно більше грошей, - вони знову підвищують тарифи - знову менше возиться вантажів, - і так, поки не зупиниться наша промисловість, або вантажі не підуть на автоперевезення", - зауважив Каленков.
Він підкреслив, що з точки зору держави перехід вантажів з ж/д на авто – це абсурд, адже залізницю якраз і будували для масових перевезень вантажів. Але державній монополії потрібен постійний державний контроль, інакше втрати країни та держбюджету будуть колосальними.
"Якщо держава не контролює монополію і потурає їй в питанні встановлення тарифів, менеджмент монополії орієнтується на короткострокові результати і роздуває тарифи, тим самим вбиваючи основу свого бізнесу - клієнтів, які формують її вантажну базу. Цей процес, як правило, незворотний: статистика перевезень УЗ за останні багато років має стійкий тренд до скорочення, навіть безвідносно таких негативних факторів як воєнні дії", - резюмував експерт.
Нагадаємо, раніше стало відомо, що УЗ ініціювала збільшення тарифів на вантажні перевезення. Рік тому у липні компанія вже підвищувала тарифи на 70%.
Економіст Андрій Новак заявив, що від підвищення тарифу на залізничні перевезення наша держава програє, оскільки втратить тисячі суб’єктів господарювання.
Термінові та важливі повідомлення про війну Росії проти України читайте на каналі РБК-Україна в Telegram.