ua en ru

Мороз і автомобіль: чи можна доливати зимову омивайку в літню

Мороз і автомобіль: чи можна доливати зимову омивайку в літню Фото: чи можна доливати зимову омивайку в літню (Getty Images)

Зміна одного сезону на інший ставить перед пересічним автомобілістом цілу низку питань – неначе незначних, але насправді важливих для безпеки щоденних поїздок. Наприклад, що робити з літньою рідиною-омивайкою, яка залишилася у бачку напередодні морозів?

Про те, як перетворити замерзаючу рідину омивача на незамерзаючу, читайте в матеріалі РБК-Україна.

При підготовці статті були використані матеріали AutoBild і Autocentre.

Без омивача лобового скла в осінньо-зимову пору на нинішніх шляхах не можна: машин багато, швидкості високі, тобто брудної води і відвертого бруду у повітря піднімається чимало. І похиле лобове скло сучасної машини охоче збирає цю непрозору завись на себе.

Настання морозів проблему не знімає, бо завдяки соляному розчину жижа на проїзній частині не замерзає. А от рідина омивача – замерзає, тому і доводиться водіям взимку переходити на незамерзаючу омивайку на спиртовій основі. І дуже шкода, що з цим переходом ми часто запізнюємось. А якщо не запізнюємось, то опиняємось перед питанням: що робити, коли в бачку залишається ще певна кількість літньої рідини?

Мороз і автомобіль: чи можна доливати зимову омивайку в літню

Уже зима, а омивайка літня: як бути?

Варіантів дій декілька, і всі нескладні:

  • Відібрати з бачка залишки "літа". Найпростіший спосіб – використовуючи штатний насос. Тобто треба сісти за кермо, запустити двигун і вмикати раз по раз омивач лобового скла доти, доки стара рідина у ньому не закінчиться. Для прискорення можна паралельно так само наполегливо активовувати омивач заднього скла (якщо у вас хетчбек чи універсал) та омивач фар.
  • Долити зимової рідини. Якщо долити у замерзаючу рідину незамерзаючу, підсумкова температура замерзання суміші буде визначатись пропорцією обох складових та "міцністю" зимового препарату. Проблема у тому, що водію зазвичай невідома точна кількість наявної в бачку старої рідини. При тому у сучасних моделей повна ємність бачка доволі велика – і 3, і 4, і 5 літрів – тобто суттєво "знизити градус" вдасться не завжди.
  • Долити концентрат зимової рідини. Це найбільш бажаний спосіб. Якщо придбати концентрат незамерзайки, наприклад, з температурою до -80 С, і вилити його в бачок з залишками "літа", є велика ймовірність отримати у ньому справді морозостійку суміш. При тому, знаючи, скільки концентрату помістилось в бачок, і скільки його паспортна ємність, можна вирахувати градус отриманої незамерзайки. Нагадаємо, що пропорція зміни морозостійкості непряма, але на упаковці концентрату завжди є відповідна таблиця співвідношеннь концентрату і води (тобто у вашому випадку – літньої омивайки).

Мороз і автомобіль: чи можна доливати зимову омивайку в літню

Якщо коротко

Перш за все, прийміть наші вітання: дуже добре, що ви згадали про свій омивач вчасно і рідина у ньому не встигла перетворитись на крижану глибу. Тому що розплавити її потім набагато складніше, ніж запобігти замерзанню. А щодо питання у заголовку, відповідь – так, можна. І чим більше зимової рідини вдасться додати до літньої, тим краще. А якщо зимова рідина буде не просто незамерзайкою, а низькотемпературних концентратом, то буде взагалі супер. І дозвольте ще одну пораду: для переходу на зимову омивайку наступного року не чекайте, поки температура повітря наблизиться до нуля градусів. Починати перехід на зимову рідину слід ще у вересні, доливаючи у бачок незамерзайку у міру витрати літньої рідини.