Коли краще не вмикати кондиціонер в автомобілі: кілька порад автомобілістам
Кондиціонер чи клімат-контроль в автомобілі – справжній порятунок у спеку, коли салон нагрівається до 50-60 градусів. Але є цілком реальні ситуації, коли його вмикати немає сенсу. Як розпізнати ці випадки?
Про випадки, коли краще обійтися без кондиціонера в автомобілі, читайте в матеріалі РБК-Україна.
При підготовці статті були використані публікації видань Autobild та Autocentre.
Те, що кондиціонер став неодмінним атрибутом комфорту навіть в моделях невисокого класу, сьогодні не дивує нікого. Але справа тут не тільки в комфорті: нормальна температура в салоні – це ще й безпека, бо спека негативно впливає на реакцію водія. Проте, проблема у тому, що сам по собі кондиціонер не завжди може розв’язати проблему мікроклімату.
На початку поїздки кондиціонерові необхідно трохи часу, щоб він міг замінити все гаряче повітря в салоні холодним. Та ще й потрібно буде дочекатись, поки холодне повітря відбере тепло у нагрітого інтер'єру – сидінь, оббивки, торпедо з усім обладнанням.
Ще одне обмеження накладає сама людина, точніше, її організм. Кондиціонер (чи клімат-контроль) не можна відразу вмикати на максимальний холод, адже можна за лічені секунди підхопити застуду через різкий перепад температур. Нагадаємо, що з точки зору медицини організму небезпечно потрапляти в приміщення, в якому на 7 і більше градусів холодніше, ніж надворі.
Відтак, не дивно, що в коротких поїздках ефективність кондиціонера часто наближається до нуля – пристрій фізично не встигає остудити машину. Та ще й цілком виправдане побоювання за своє здоров'я утримує водія від увімкнення охолоджувача на максимум. Або буває інакше: пасажири розмістилися, вікна закрили, кондиціонер увімкнули – а їдемо все одно мов у сауні, тому що кондиціонер попри всі свої намагання не встигає встановити комфортний мікроклімат до кінця поїздки.
Отже, варто вмикати кондиціонер:
- коли автомобіль спекотного дня стояв у прохолодному місці і не дуже нагрівся на сонці;
- коли надворі небагато сонця і не дуже спекотно, температура на відкритому просторі не вище 22-25 градусів;
- коли мандрівка буде тривалою за часом;
- коли на вас чекає маршрут з міськими заторами, адже коли машина не їде, відкриті вікна не приносять полегшення;
- коли машина відправляється в заміську поїздку у швидкісному режимі, так що відкриті вікна будуть створювати шум і протяги, а ще підвищувати витрату пального;
- коли намічається подорож по курній дорозі.
Варто спробувати не вмикати кондиціонер, відкривши вікна:
- коли машина дуже нагріта, а поїздка буде коротка;
- коли гарантовано буде змога рухатись з відкритими вікнами на середній міській швидкості і салон буде добре вентилюватись;
- коли вулична температура близька до комфортних 22-25 градусів, а салон машини не нагрітий на сонці;
- коли кондиціонер демонструє ознаки несправності. Іноді активація проблемного кондиціонера призводить до його повного виходу з ладу і дорогого подальшого ремонту – з заміною мало не всіх компонентів. Замість використання проблемну кліматичну установку бажано якнайшвидше показати фахівцям.
Аргументи на користь кондиціонера
Маємо зазначити, що у більшості випадків кондиціонер таки може бути корисним – треба просто затриматись з посадкою в салон на п'ять-десять хвилин, щоб увімкнений на максимум кондиціонер охолодив гарячий інтер’єр. Велику послугу тут надасть функція автозапуску чи дистанційного запуску двигуна. Або – опція дистанційного налаштування мікроклімату в машині, доступна у деяких преміальних моделей.
Коротко
Приймаючи рішення про користування охолоджувачем повітря, беріть до уваги два чинники. По-перше, варто знати, як ваш організм переносить спеку і різкий перепад температур. І по-друге, з’ясуйте на практиці усі тонкощі роботи вашої кліматичної установки: наскільки ефективна система вентиляції без кондиціонера, як швидко після активації він охолоджує салон, наскільки комфортно розподіляється холодне повітря в інтер‘єрі. Правильне користування “кліматом” допоможе вам створювати потрібний мікроклімат в машині без шкоди для здоров’я і без втрат часу.
Нагадаємо, нещодавно РБК-Україна розповідало про ТОП-5 електричних кросоверів українського ринку.