Автомобільний світ і не помітив, як колись магічним словом позашляховик почали називати субтильні кросовери, в яких від офроуду – хіба що колеса, більші за звичайні легкові. Справжніх всюдиходів 4х4 сьогодні випускається все менше, проте, дещо придатне для каміння і снігу у продажу ще можна знайти. А що саме?
Про п’ять серйозних автомобілів з реальними позашляховими можливостями читайте в матеріалі РБК-Україна.
Під час підготовки публікації були використані матеріали видань AutoBild Allrad, “АвтоБазар” і “АвтоРіа”.
Наявність шильдика 4х4 чи AWD на кормі ще не означає, що машина дійсно на щось спроможна там, де закінчується асфальт. Позашляховий арсенал реальних “всюдиходів” набагато більший, ніж повний привід, та й він буває різний.
Щоб автомобіль міг відправлятися у в’язку багнюку, глибокі колії чи в снігові замети з мінімальним ризиком засісти там на півдня, йому потрібен цілий перелік конструктивних особливостей.
З інженерної точки зору згадані вище функції не такі вже й складні в реалізації, сучасні легкові авто часто мають набагато дорожчі пристрої – просто справа у тому, що виробник не вважає позашляхові “навороти” потрібними пересічному водієві. При тому що з іншого боку, справжня позашляхова трансмісія ускладнює облаштування машини сучасними електронними системами безпеки – і це ще одна причина, з якої у модельних рядах сучасних виробників все менше реальних машин-всюдиходів.
$19500 – 29300
Так, і не треба іронії – цей японський малюк насправді має добрячий запас прохідності і витривалості. Його єдиний вагомий мінус – маленька місткість кузова, але для двох мандрівників простору вистачить – звісно, якщо йдеться не про навколосвітку. Між іншим, ті саме якості властиві Jimny попереднього, третього покоління, вибір якого на ринку теж непоганий. Додатковий плюс у тому, що “Джимніків” мало хто використовує для нещадних офроудних заїздів, тому на вторинному ринку не так важко знайти машину у непоганому стані.
$21000 – 50200
Цією моделлю японці намацали дуже вдалу ринкову нішу: з одного боку, міцна машина з високими позашляховими якостями, з іншого – швидкісна і комфортна. І все це на фоні прийнятної ціни, оскільки модель традиційно просувають без претензій на преміальність. Pajero Sport так само можна придбати новим, і так само можна звернути увагу на його попереднє покоління, яке не відрізняється концептуально, але буде коштувати дешеше.
$13500 – 18000
G-wagen створювався перш за все як універсальний армійський всюдихід, але жодних сумнівів, що конструктори відразу мали на увазі і продаж на цивільному ринку. Проте, коли утилітарний первісток G-класу W460 внаслідок еволюції поступово перетворився на швидкий і розкішний ларьок на колесах, компанії довелося знов створювати просту і недорогу машину. Так народилася спрощена серія G-Class W461 Professional, зі старим кузовом, позбавлена багатьох атрибутів розкошів, але щедро наділена усім, що необхідно для експлуатації далеко від автобанів та фірмових СТО. Певно, єдиний мінус – в Україні вибір таких машин обмежений.
$16900 - 69000
Це одна з найпростіших у технічному плані машин у світі, але ціну на неї накручує шарм легендарності (важко сказати, у чому вона полягає) і той факт, що більшість екземплярів продаються у глибокому позашляховому тюнінгу. На кожен день “Деф” точно не годиться, бо він не тільки малокомфортний, а й важкий у керуванні. Позитивні особливості вагомі: є вибір з кількох типів кузовів різного призначення, а головне, сама концепція авто передбачає жорстку експлуатацію, тому Defender не шкода заганяти у найстрашніші хащі і багнюку.
$9350 – 15700
Колись, у пору своєї молодості, це був престижний і комфортабельний представницький позашляховик, тепер це просто позашляховик – все також зручний і всюдихідний. Єдиним вагомим недоліком якого сьогодні є дороге обслуговування, адже машина складна і ремонт навіть на нефірмовій СТО щоразу влітає у копієчку. При купівлі слід бути обережним, бо хоча прокачані під безкомпромісний офроуд екземпляри видно за кілометр, є також чимало “вбитих” “соток”, власники яких не мали коштів на гідне утримання.
Коли вам дуже захочеться придбати брутальний рамний позашляховик, зверніть увагу на діапазон цін у нашій добірці. І це підказка для споживача: тут є машини для повсякденного користування, і є машини вихідного дня – для виїздів на природу, щоб добре відпочити біля мангала чи щоб добре поганяти бездоріжжям. Тобто врахуйте факт, що утримувати машину такого класу в якості сімейного авто дуже недешево, особливо якщо вона давно вже не нова. При тому що авто для недільних покатушок не так часто зазиратиме у ваш гаманець. Від якого, власне, все і залежить.
Нагадаємо, раніше РБК-Україна розповідало, який автомобіль краще купувати, новий чи з пробігом.