Цілком логічне питання: якщо заживити домівку від бензогенератора можна, то чи не можна використати його для зарядки електромобіля? Однозначної відповіді на це питання немає, але ми пропонуємо розглянути варіанти.
Про те, чи можна заряджати електромобіль від бензогенератора, читайте в матеріалі РБК-Україна.
При підготовці статті були використані публікації видань Autobild та Autocentre.
Те, що на панелі генератора є така сама розетка, як удома чи в гаражі, дає власникам електромобілів надію на дієву поміч цього автономного джерела енергії. В цілому надії не марні, але нижче ми приводимо декілька важливих застережень.
Це робиться так само, як і у випадку з домашньою розеткою змінного струму на 220 вольт. Але будьте готові до кількох несподіванок:
Так, м’яко кажучи, не дуже швидко – так само, як і при зарядці від домашньої розетки. Потужності на більшу швидкість в бензогенератора просто немає. Наприклад, класичний для України Nissan Leaf з батареєю ємністю 62 кВт*год буде заряджатись “до повного” не менше 12 – 13 годин.
Мабуть, для власника електромобіля питання витрати бензину буде трохи дивним, але ж генератор потрібно заправляти. Витрата типового китайського генератора номінальною потужністю 3,5 – 4,5 кВт становить 0,7 – 3,0 л/год. Апетит дуже залежить від навантаження на генератор, тому стосовну процесу зарядки треба мати на увазі споживання бензину на рівні 2,0 – 3,0 л/год. Що це означає в перерахунку на кілометри, кожен може порахувати сам, знаючи, скільки конкретний електромобіль споживає кіловат-годин на 100 км.
Наші приблизні розрахунки показують, що на 100 км пробігу при використанні генератора електромобілю класу Nissan Leaf потрібно буде порядку 15 літрів бензину. Враховуючи втрати на перетворення енергії в генераторі – ще й не так багато.
Ніяких особливих загроз при зарядці електромобіля від бензогенератора немає. Але, звісно, слід дотримуватись загальних правил безпеки при роботі з електроспоживачами і з легкозаймистими речовинами.
І ще залишається питання потужності, яку машина споживає від генератора. По-перше, її можна контролювати за борткомп’ютером машини чи за фірмовим додатком у смартфоні (типу Leaf Spy для Nissan Leaf). А ще в перші хвилини зарядки треба уважно спостерігати за генератором – чи не зазнає він надмірного навантаження і не перегрівається. В принципі, аварійний захист генератора має захистити його електричну схему від надмірного струму споживання, припинивши процес, але в перші, найбільш ризиковані хвилини, краще додати візуальний контроль.
В якості аварійного варіанту такий спосіб підзарядки електромобіля цілком годиться. Звісно, якщо сам електромобіль буде не проти. Так, вийде дорого і довго, але головне, що ви тепер знаєте, що запасний варіант на випадок блекауту у вас є.
Нагадаємо, нещодавно РБК-Україна розповідало про ТОП-5 електричних кросоверів українського ринку.