Лобове скло має бути чистим, інакше через обмежену видимість водій не помітить щось важливе на дорозі і станеться ДТП. Придбати правильні склоочищувачі можна і без візиту до дилера авто, але для цього потрібно знати кілька критеріїв підбору.
Як безпомилково обрати склоочисники для автомобіля, читайте в матеріалі РБК-Україна.
При підготовці статті були використані публікації видань AutoBild, Autocentre, Motor.
Спочатку таки скажемо про найнадійніший спосіб придбати нові двірники: звернутись до офіційного дилера своєї марки. Але для більшості українських автовласників цей варіант одночасно є найбільш громіздким організаційно і важким у фінансовому плані.
Альтернативний спосіб більш поширений – купівля щіток в магазинах автозапчастин, в гіпермаркеті, а то й на АЗС. Кілька підводних каменів тут є, і ми зараз пояснимо, як їх обійти.
Майже кожен автомобільний концерн має "клямку" власного типу, і прилаштувати до рідних поводків інорідні щітки не вийде – принаймні, з гарантією того, що останні не загубляться, а голі поводки не подряпають скло. На щастя, виробники двірників придумали набори адапторів (перехідників), якими комплектуються практично всі неоригінальні двірники. Але все одно треба шукати на упаковці згадування своєї моделі авто, при цьому зважаючи ще й на покоління моделі (роки випуску вказуються у дужках, якщо двірники в різних генераціях відрізняються). Щоб правильно розібратись з адапторами, не викидайте відразу хоча б одну стару щітку.
Важливий розмір склоочисника один – його довжина. Вона буває різною для лівої і правої щітки (також і для заднього скла хетчбека/універсала). Якщо ви будете знати довжину своїх двірників, це допоможе вам не помилитися при виборі, адже розміри часто вказуються на коробці склоочисників.
На окремих машинах кінематика повідка і розміри скла дозволяють встановити довший склоочисник, але не слід це робити. Принаймні, якщо ви не хочете скоротити в такий спосіб ресурс механізму склоочисників. Справа у тому, що більша щітка, прилягаючи до скла більшою площею гумової вії, більше навантажує привод – електродвигун і шарніри. А взимку додається ще й більша маса снігу, яку змушена загрібати довга щітка.
Базова конструкція, яка тримає гумове лезо щітки (ще кажуть вію), може бути трьох типів: каркасного, безкаркасного і гібридного. Про їхню конструктивну суть ми скажемо нижче, але на ділі відмінності такі: не всі типи підходять до дуже опуклого лобового скла. Тож якщо навіть на упаковці вказано назву вашого авто, для контролю варто переконатись, що несуча конструкція щіток відповідає потрібній.
Не намагайтесь прилаштувати на місце ваших щіток будь що, аби підійшло по кріпленнях. Склоочисники – відповідальна система, від якої дійсно залежить безпека руху. Хіба що виникне потреба встановити не зовсім правильний двірник на заміну старому, що зненацька вийшов з ладу – але тоді ця заміна має бути тимчасовою, до першої ж можливості придбати повністю адекватний виріб.
Нагадаємо, нещодавно РБК-Україна розповідало, яким буває повний привод на пікапах та позашляховиках.