Українська промислова компанія "Інтерпайп", великий експортер сталевих труб і залізничної продукції, за підсумками 2023 року втримала обсяги експортних продажів майже на рівні 2022 року, що стало можливим завдяки стабільно вибудуваній логістиці.
Про це повідомляє РБК-Україна з посиланням на Forbes.
Як зазначається, "Інтерпайп" - компанія-експортер із величезною картою продажів. Оскільки український ринок досить вузький, основні її клієнти знаходяться поза межами України.
Постачання продукції морем для іноземних клієнтів становлять близько 40% від загального обсягу продажів "Інтерпайпу", постачання автотранспортом до Європи - ще майже 50%. Тож головні "експортні" проблеми останніх двох років у компанії - це перекриття глибоководних портів Одеси, пов’язане з цим перевантаження сухопутних коридорів і, як наслідок, подорожчання доставки до країн ЄС.
За словами Олексія Яновського, директора із забезпечення закупівель і логістики "Інтерпайп", до середини 2022-го ситуація зі збутом продукції "Інтерпайп" за кордон була важкою.
"Тоді компанія почала докорінну зміну ланцюгів постачання на свої ключові ринки: Північної Америки, ЄС і Близького Сходу. Шлях до Північної Америки зазнав змін: довелося швидко налагоджувати доставку до Ізмаїла і перевалку в тамтешньому порту, а далі – завантаження річкових барж, доставку до румунського порту Констанца і ще одну перевалку там", - розповів він.
Вже у 2023 році компанія вже мала перебудовану та стабільну логістику. "Однак раптово вдарив грім - у листопаді 2023-го заблокованим виявився українсько-польський кордон. Відразу ж зросли тарифи й транзитний час на доставку вантажів до країн ЄС та з них", - йдеться в статті, зазначаючи, що у перший місяць блокади "Інтерпайп" втратив $1 млн.
"Водночас були й позитивні моменти. Так, у жовтні 2023 року відкрився тимчасовий морський коридор з Одеси, яким "Інтерпайп" скористалася трохи згодом, відправивши перше судно 2 січня 2024 року. Водночас проблеми виникли й зі збутом продукції до країн Близького Сходу. Йдеться про небезпеку в Червоному морі, води якого з кінця 2023-го блокують єменські хусити, нападаючи на судна. Через це "Інтерпайп" змушена возити вантажі клієнтам на Близькому Сході через Південну Африку", - пише видання.
Яновський зазначає, що компанія постачає технологічну продукцію під кожного клієнта, тому в такій логістиці є багато нюансів.
"Наприклад, у разі доставки колісних пар кожну з них потрібно поставити на упор, аби не зіпсувати, надійно запакувати від корозії. Або вантажники в порту можуть нанести шкоду преміальним трубам на балковій перевалці, тому ми стаффуємо такі труби в контейнери. Окремим викликом є доставка труб клієнтам у Європі у певний час певного дня. І ми це робимо! Just-in-time", - підкреслив він.
Термінові та важливі повідомлення про війну Росії проти України читайте на каналі РБК-Україна в Telegram.