Велике скупчення російських нафтопродуктів на кораблях свідчить про те, що світові покупці уникають підсанкційного палива.
Про це повідомляє РБК-Україна з посиланням на Bloomberg.
Повідомляється, що зараз у плавучих сховищах знаходиться 1,9 млн барелів російського дизельного палива, що є максимальним показником з жовтня 2020 року.
Нагромадження через три тижні після набрання чинності санкціями ЄС вказує на деякі вантажі, що відвантажуються з російських портів без покупців. Надлишок вантажів є кулею, від якої ухилилися глобальні ринки. Вони побоювалися, що паливо для вантажних автомобілів та опалення вичерпається внаслідок санкцій.
"Побоювання з приводу дефіциту спонукали європейських нафтопереробників збільшити виробництво, щоб підготуватися до зими, яка виявилася теплішою, ніж зазвичай, тоді як постачальники імпортували величезну кількість палива напередодні заборони ЄС на імпорт із Росії", - йдеться у матеріалі.
За деякими даними, запаси дизельного палива у вузлі Амстердам-Роттердам-Антверпен зросли до найвищого рівня за два роки. Постійне нарощування запасів дизельного палива в Росії, що плаває непроданим у морі, може зрештою вплинути на темпи переробки та виробництва сирої нафти.
Нагадаємо, що РФ перенаправила свої експортні постачання дизпалива до Африки та Азії, оскільки ембарго закрило європейські ринки для палива російського походження.
Введення обмежень на постачання нафтопродуктів з території Росії може суттєво посилити ефект санкцій. Додаткові втрати Москви після 5 лютого становитимуть 100 млн євро на добу.
Нагадаємо, 5 лютого коаліція країн "Великої сімки", ЄС та Австралія встановили нові граничні ціни на рівні 100 доларів за барель для продуктів, що торгуються з премією порівняно з нафтою, в основному дизельне пальне, та 45 доларів за барель для продуктів, які торгуються дешевше, таких як мазут.
Термінові та важливі повідомлення про війну Росії проти України читайте на каналі РБК-Україна в Telegram.