Росія затримує роботу зернової ініціативи, після відновлення своєї участі в угоді, зараз в черзі залишаються 210 кораблів. Наразі кількість перевірених суден впала до 8-9 за день, хоча в дні відмови РФ від участі інспектори ООН та Туреччини перевіряли до 46 суден за день.
Про це повідомляє РБК-Україна з посиланням на інтерв’ю LIGA.net заступника міністра інфраструктури Юрія Васькова.
"Сьогодні ми повернулися до тих самих проблем. Спільні інспекції поновились. Всі чотири сторони беруть участь в інспекції. Але їх заплановано зараз в середньому тільки 12 на день, з яких фактично завершується 8-9. Водночас необхідність - 25-30 на добу", - поскаржився заступник міністра.
Станом на 7 листопада черга на захід в українські порти становила 88 суден, ще 18 завантажених суден чекали інспекцію "на вихід" в турецьких територіальних водах.
"За три місяці роботи коридору ми відправили світу 10,1 млн тонн зернових з портів Великої Одеси. Це значний показник у масштабах світу. Тому наше завдання - нарощувати цей обсяг. За підсумками жовтня експортували 4,2 млн тонн. Якби інспекції працювали без затримок - було б щонайменше 6 млн тонн за місяць - це реальний показник, який може давати коридор", - підсумував Васьков.
29 жовтня Росія вирішила вийти з "зернової угоди", за допомогою якої Україна могла експортувати сільгосппродукцію через Чорне море.
В Україні на це заявили, що не мають наміру припиняти роботу "зернового коридору", який забезпечує продовольством мільйони людей у країнах Африки, Азії та Європи. 30 жовтня, з порту Одеської області не вийшло судно IKARIA ANGEL. Воно мало доставити 40 тисяч тонн зерна в Ефіопію, яка перебуває на межі голоду.
Але вже 2 листопада президент Туреччини Реджеп Тайїп Ердоган оголосив про поновлення роботи "зернового коридору". Росія також офіційно підтвердила, що угода відновлюється.
Термінові та важливі повідомлення про війну Росії проти України читайте на каналі РБК-Україна в Telegram.