ua en ru

США, Японія і ЄС вимагають від України відмовитися від нових мит на імпортні автомобілі

На засіданні ради Світової організації торгівлі (СОТ) США і Японія підтримали ЄС і зажадали від України відстрочити вступ в силу рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі (МКМТ) про введення нових мит щодо імпортних автомобілів або навіть відкликати це рішення. Про це пише "Комерсант-Україна".

Така позиція, що випливає з матеріалів ВТО, якими володіє видання, була висловлена ​​25 березня в Женеві на засіданні ради СОТ з торгівлі товарами. Україну на засіданні критикували двічі: у зв'язку з її заявкою на перегляд тарифних позицій і підвищенням мита на імпорт автомобілів.

З 14 квітня при імпорті легкових автомобілів з об'ємом двигуна 1-1,5 л понад 10-відсоткового мита буде стягуватися 6,46%, з об'ємом 1,5-2,2 л - 12,95%. Мита набудуть чинності у зв'язку з публікацією в березні підсумків спеціального розслідування МКМТ, проведеного в 2012 р. У представництві ЄС відразу ж закликали українську владу "переглянути і відкликати рішення".

"Євросоюз, як і деякі інші члени СОТ, були здивованы публікацією рішення України про введення таких заходів. По-перше, розслідування завершилося майже рік тому, з того часу нічого не відбувалося, і логічно було очікувати, що ніяких заходів не буде прийнято. Підвищення мит грунтується на застарілих даних 2008-2010 рр. По-друге, ми були здивовані, тому що коли проводилося розслідування, ми висловлювали сумнів у тому, що ці заходи вписувалися в норми СОТ. По-третє, ми не могли провести попередні консультації в рамках угодах про гарантії СОТ, що порушує важливі процедури організації торгівлі", - йдеться в заяві ЄС.

У цій позиції знайшлися прихильники. "Згідно з нормами СОТ, введення мит можливе лише у випадку "непередбаченого розвитку". Збільшення імпорту повинно бути "в недавньому часі несподіваним, різким і значним", а утрату, обумовлений іншими чинниками, "не повинен приписуватися зрослому імпорту". Японія сумнівається, що ці вимоги були дотримані", - йдеться в заяві японської сторони.

Ст. 12 угоди про гарантії зобов'язує члена СОТ повідомляти комісію по митах про початок розслідування, його результати та введення антидемпінгових заходів. Україна інформувала Японію лише про початок розслідування.

"Київ не повідомляв про свої кроки, і в світлі цього ми стурбовані невиконанням вимог угоди про гарантії щодо проведення консультацій до введення мита. Це фундаментальні юридичні зобов'язання, яким повинен слідувати кожен член СОТ перед введенням мит", - заявив представник США.

Члени СОТ засумнівалися в об'єктивності розслідування. "Загальний імпорт автомобілів в Україну знизився з 2008 по 2010 рр. із 376 тис. до 107 тис. (на 71,5%), що не викликає сумніву в скороченні ввезення", - йдеться в заяві. Обсяг імпорту впав з 11,4 млрд дол. до 3,3 млрд дол., але в 2011 р. виріс до 5,4 млрд дол.

Україні було запропоновано "або відкликати рішення про запровадження заходів, або відстрочити їх, а також надати членам СОТ всю суттєву інформацію і дати можливість провести консультації перед введенням мит".

Джерело видання близьке до Єврокомісії, каже, що Україні фактично запропоновано скасувати рішення МКМТ і провести нове, прозоре розслідування, базоване на свіжих статистичних даних.

Читайте також: Спецмита створять передумови для виробництва в Україні іномарок, - глава "Єврокар"