РФ змінила коефіцієнти, на які буде множитися ставка автомобільного утилізаційного збору
Росія змінила коефіцієнти, на які буде множитися ставка автомобільного утилізаційного збору. Про це йдеться в останній редакції проекту рішення російського уряду, яка відрізняється від першої версії, оприлюдненої в липні, повідомляє "Комерсант-Україна".
Зокрема, базова ставка збору не змінилася - 20 тис. руб. (620 дол.) для легкових автомобілів і 150 тис. руб. (4,65 тис. дол.) для вантажівок, спецтехніки і автобусів. Змінені коефіцієнти, на які буде множитись ця ставка для різних видів транспортних засобів. Знижені коефіцієнти для фізичних осіб - з 0,15 до 0,1 (тобто з 3 тис. до 2 тис. руб.) для нових машин і з 0,25 до 0,15 - для авто старше трьох років (з 5 тис. до 3 тис. руб.). Проте оскільки для фізосіб мита не знижувалися, для них збір стає чистим збільшенням фіскального навантаження. Для юридичних осіб помітно знижений коефіцієнт для нових електромобілів - але при цьому збільшений для випущених більше трьох років тому. Замість однієї категорії автомобілів з об'ємом двигуна до 2 тис. куб. см запропоновано дві: до 1 тис. куб. см і з об'ємом від 1 тис. до 2 тис. куб. см. Знижені коефіцієнти для всіх категорій вантажних автомобілів і змінено підхід до обкладення автобусів (не від їх довжини, а від обсягу їх двигунів).
Як повідомив виданню глава мінпромторгу РФ Денис Мантуров, проект постанови про утилізаційний збор відомство передало в уряд 27 серпня. "Ми сподіваємося, що документ буде підписаний до 1 вересня", - відзначив він. Цей збір компенсує зниження мит на ввезення автомобілів після вступу РФ у СОТ. Платити новий збір доведеться насамперед імпортерам автомобілів (у тому числі фізичним особам, для яких мита не змінилися). Російські виробники (включаючи іноземні автоконцерни, які запустили складання в РФ) звільняються від платежу, якщо візьмуть на себе зобов'язання утилізувати свою продукцію.
Всі зміни щодо ставка автомобільного утилізаційного збору затягнули підготовку проекту рішення: мінтранс вирішив, що початкові збори з вантажівок завищені і побоювався подорожчання перевезень, мінекономіки наполягало на зниженні коефіцієнтів тому, що надмірні ставки змусять імпортерів завозити техніку через Білорусію і Казахстан (при ввезенні з Митного союзу збір не сплачується).
При цьому через затягування виходу постанови на кілька днів може припинитися видача паспортів транспортних засобів на імпортовані автомобілі, сказали джерела видання на ринку. Якщо постанову буде підписано 30-31 серпня, вихід наказу може припасти на вихідні дні. "Не виключено, що через це виникне лаг в два-три дні, коли митниця припинить видачу паспортів", - вважають джерела.
Нагадаємо, вчора заступник начальника Головного управління федеральних митних доходів та тарифного регулювання ФМС РФ Рустам Хакімов заявив, що сплата утилізаційного збору за вироблені в Україні автомобілі при постачанні в РФ здійснюватиметься в повному обсязі. У той же час раніше прем'єр-міністр України Микола Азаров зазначав, що введення утилізаційного збору на автомобілі в РФ, швидше за все, не позначиться на Україні.