ua en ru

Проект держбюджету-2013: Бюджетники міст на IV квартал не забезпечені зарплатою, - АМУ

На останній квартал 2013 року працівники бюджетної сфери (освіта, охорона здоров'я, соціальний захист, фізкультура і спорт тощо) міст та інших населених пунктів не забезпечені зарплатою, відсутні кошти на оплати комунальних послуг та розрахунки за енергоносії. Про це йдеться в аналізі Асоціації міст України законопроекту №11000 "Про державний бюджет України на 2013 рік".

На думку АМУ, до новацій влади, що негативно відобразяться на якості життя мешканців населених пунктів слід віднести:

- значний дефіцит фінансових ресурсів на виконання делегованих державою повноважень (приблизно на рівні 24,7%, майже 30 млрд грн). На останній квартал 2013 року працівники бюджетної сфери (освіта, охорона здоров'я, соціальний захист, фізкультура і спорт тощо) міст та інших населених пунктів не забезпечені зарплатою, відсутні кошти на оплати комунальних послуг та розрахунки за енергоносії. Все це на фоні значного збільшення в 2013 р. видатків на силові структури та юстицію (Генпрокуратура - на 29%, СБУ - на 24,6%, Мінюст - на 12,8%, МВС - майже на 6%);

- вирішення проблем дефіциту державних фінансів за рахунок великих міст - вилучення з місцевих бюджетів до держбюджету зросли на 45% (1,1 млрд грн в 2012 р., 1,6 млрд грн - у 2013 р.). Наприклад, в Дніпропетровську (150 млн грн проти 39 млн в 2012 р.), Запоріжжі (200 млн грн проти 125 млн), Суми (27 млн грн проти 3,9 млн), Луганськ (47 млн грн, в 2012 р. дотаційний), Львів (91,2 млн грн проти 50 млн в 2012 р). При тому, що в усіх цих містах на кінець 2012 р. не виконується дохідна частина бюджету, а показники доходів на 2013 р. є завищеними;

- окремою проблемою є спрямування 50% ПДФО по Києву до держбюджету, що вперше перетворило столицю з донора на дотаційне місто;

- загальний обсяг фінансових ресурсів для населених пунктів було визначено без врахування адекватних державних соціальних стандартів і нормативів;

- дефіцит ресурсів на фінансування сфери житлово-комунального господарства складає 12 млрд грн, зокрема повністю не забезпечено видатки на ліфтове господарство, реконструкцію гуртожитків, покращення якості води, переоснащення та капремонт будинків, в яких утворюється ОСББ, заміну та капремонт теплових мереж, заходи з енергоефективності та енергозбереження та багато інших програм. Видатки Мінрегіону на 2013 р. зменшилися на 27,8% порівняно з 2012 р.; Мінінфраструктури - на 74,7%; Мінекономрозвитку - на 20,8%;

- не передбачено повного фінансування соціальних пільг, наданих державою. В першу чергу це стосується пільгового проїзду (в бюджеті передбачено 2 млрд грн, хоча мінімальна потреба складає 3 млрд грн).

- коштів на соціально-економічний розвиток окремих територій виділено всього 1,34 млрд грн, що на 2,8 млрд грн менше за відповідний показник 2012 р. Крім того розподіл цих коштів неадекватний. Так, майже 50% цієї суми спрямовано на Донбас: 30% (400,6 млн грн) - до Донецької обл.; 16,3% (218 млн грн) - до Луганської обл.; 10,5% (140 млн грн) на виборчий округ Володимира Литвина. В той же час, до Києва спрямовано 11 млн грн (0,8%), на Вінницьку обл. - 2 млн грн (0,2%), Волинську обл. - 9 млн грн (0,7%), Чернівецьку та Хмельницьку обл. - по 5 млн грн (0,4%), Івано-Франківську - 8 млн грн (0,6%). Взагалі не виділено коштів Закарпатській, Миколаївській, Полтавській, Тернопільській, Херсонській, Черкаській областям;

- лише 1 млрд грн пропонується спрямовувати через Державний фонд регіонального розвитку, хоча відповідно до ст.24-1 Бюджетного кодексу ці видатки мають складати 3,2 млрд грн. Фактично це означає, що в 2013 р. не буде надано підтримки депресивним територіям;

- не передбачено фінансування Державної цільової програми підтримки соціально-економічного розвитку малих міст на 2011-2015 рр.

"Необхідно зазначити, що не було проведено бюджетних консультацій з органами місцевого самоврядування та їх асоціаціями. Показники по видатковій частині місцевих бюджетів Мінфіном органам місцевого самоврядування не доведені до сих пір. До супровідних документів держбюджету-2013 додані протоколи зустрічей, підписані однобічно представниками уряду та Мінфіну. Таким чином, всупереч нормам закону України "Про асоціації органів місцевого самоврядування" та Бюджетного кодексу України держбюджет-2013 був прийнятий без врахування думки українських міст", - підкреслює асоціація.

Читайте також: Парламент ухвалив держбюджет-2013.