Молдавія побудує в обхід Придністров'я залізничну гілку, яка скоротить шлях в Україну на 235 км
Молдавія планує побудувати в обхід Придністров'я залізничну гілку Маркулешти - Сороки, протяжністю 55 км, яка скоротить шлях в Україну на 235 км, дозволить активізувати транзитні вантажопасажирські перевезення, скоротити витрати економічних агентів. Про це журналістам у Кишиневі повідомив міністр транспорту і дорожньої інфраструктури Молдови Анатолій Шалару. Він зазначив, що молдовська влада вже звернулася до керівництва Європейського союзу і Європейського банку реконструкції та розвитку і Європейського інвестиційного банку з проханням про фінансування даного проекту вартістю близько 70 млн євро.
Шалар нагадав, що в даний час потяги, що проходять транзитом через територію Молдавії, змушені робити великий гак. Передбачається, що будівництво нової гілки проходитиме паралельно вже існуючій дорозі, в обхід території Придністров'я.
Протяжність залізниць Молдови складає 1232 км. Основні вузлові станції дороги в Кишиневі, Унгенах, Окниці, Бельцях і Басарабясьці. У 2006 р. Придністров'я оголосило майно "Молдавської залізниці" на території регіону своєю власністю, у зв'язку з чим станції Тирасполь, Рибниця і Бендери були виключені Молдавією з Міжнародного реєстру залізничних станцій і практично всі молдавські потяги рухаються в об'їзд Придністров'я. Зараз через Придністровський регіон з Кишинева ходить лише два пасажирські потяги на Москву і в Одесу, а решта, як і вантажні потяги з придністровською і молдовською продукцією, їздять через північ Молдови, в обхід Придністров'я. У результаті шлях подовжився на 500 км, також істотно збільшилася вартість транспортування вантажів і знизилися обсяги вантажоперевезень, оскільки пропускна здатність "північного молдавського шляху" в два рази нижча придністровського.