ua en ru

Китайці за добу в ході масових розпродажів в Інтернеті витратили 3 млрд дол

У Китаї пройшов так званий День холостяка, що традиційно вважається найбільш завантаженим періодом для місцевих інтернет-магазинів. Будучи майже точною копією американського кіберпонеділка (наступний понеділок після Дня подяки), китайський варіант масових розпродажів в Інтернеті обійшов свого конкурента за всіма показниками. За добу більше 100 млн китайських користувачів витратили в Мережі більше 3 млрд дол.

Придуманий китайськими студентами в 90-х роках День холостяка набирає все більшу популярність серед жителів КНР. Свято відзначається 11 листопада. Саме в цей день онлайн-магазини надають своїм покупцям різні бонуси, подарунки та знижки до 70%.

На цей раз День холостяка побив усі рекорди минулих років. Більше 50 тис. продавців, представлених на платформах Taobao і Tmall.com (обидва ресурсу належать китайському інтернет-гігантові Alibaba), за добу встигли реалізувати товари на суму 3 млрд дол., стверджують дані материнської компанії. Для порівняння, самий завантажений день для інтернет-магазинів в США, кіберпонеділок, приніс минулого року всім американським онлайн-рітейлерам 1,25 млрд дол. виручки, підрахували в comScore.

Подібний успіх китайських представників сектора e-commerce багато в чому грунтується на масштабах місцевого ринку. На сьогоднішній день в КНР зареєстровано близько 538 млн інтернет-користувачів, з яких покупки в Мережі здійснюють близько 193 млн чоловік, що на 23 млн більше, ніж у США, стверджують дані Boston Consulting Group. Китай поки програє США та Японії за сукупним обсягом витрат за рік в Мережі (близько 74 млрд дол. проти 256 млрд дол. в США), однак фахівці BCG впевнені, що ситуація поміняється вже в 2015 році. За їх підрахунками, до цього часу обсяг китайського ринку e-commerce складе 360 млрд дол. "Вже через пару років Китай стане найбільшим інтернет-ринком планети, а незабаром після цього і самим значущим. Компаніям з глобальними амбіціями варто задуматися над своэю активною присутністю на цьому ринку, у випадку якщо вони хочуть досягти успіху в бізнесі", - вважає старший партнер BCG Крістоф Неттесхейм.

Китай досі переживає вибухове зростання числа інтернет-користувачів, а разом з ним і тих, хто здійснює покупки онлайн. Приміром, за 2011 рік, за даними iResearch, число мережевих покупців зросло відразу на 39 млн осіб (+26%). Аналогічними темпами зростають і витрати китайців на покупки в Інтернеті. Згідно з офіційними даними китайського e-commerce Research Center, за першу половину 2012 р. громадяни КНР заплатили за товари та послуги в Мережі близько 56 млрд дол. (+18,6%). Поки що на частку Інтернету припадає лише 4,32% від сукупного обсягу продажів у країні, що є порівняно слабким показником. Правда, на відміну від ринків, що розвиваються, його збільшення буде забезпечено не тільки поступовою зміною балансу в бік онлайн-шопінгу, але і зростанням внутрішнього споживання, що стало одним із пріоритетних завдань сучасного Китаю.

Читайте також: США поступляться Китаю лідерством найбільшої економіки світу до 2016 р., - ОЕСР