IDS Borjomi може бути продана за 400-500 млн дол
Знамениті бренди мінеральної води "Боржомі", "Миргородська", "Моршинська" і "Трускавецька" можуть змінити власника. Як стало відомо виданню "Комерсант-Україна", їх виробник компанія IDS Borjomi Beverages NV виставлена на продаж і оцінюється в 400-500 млн дол.
Про те, що компанія Salford Capital Partners Inc. продає один з головних активів фонду VDP (його активи перебувають під управлінням Salford) - IDS Borjomi Beverages NV, виданню розповів один з потенційних покупців. На продаж виставлені 100% акцій IDS, 87,34% з яких належать фонду, решта - міноритаріям. Орієнтовна сума угоди, за його даними, може скласти 400-500 млн дол. Співрозмовник газети стверджує, що на сьогоднішній день інтерес до активу проявив ряд інвестиційних фондів: Standart Capital, Ashmore, Російський фонд прямих інвестицій (РФПІ), TPG Capital, Klever Asset Management, АФК "Система", а також фонд, близький до "Альфа Груп" (його назва не розкривається). У TPG, Standart Capital і АФК "Система" від коментарів відмовилися. Зв'язатися з представниками Ashmore і Klever не вдалося. У Salford і IDS Borjomi продаж "Боржомі" не коментують, так зробили і в РФПІ.
IDS володіє заводом з розливу мінеральної води в Боржомі, а також Миргородським, Моршинським і Трускавецький заводами мінеральних вод в Україні. Основні марки - "Боржомі", "Миргородська", "Моршинська", "Трускавецька", "Старий Миргород" і AquaLife. Фінпоказники не розкриваються, учасники ринку оцінюють оборот IDS в 200-250 млн дол. В Україні IDS - лідер з продажу бутильованої води. За даними учасників ринку, її частка в 2011 році склала близько 36% (загальний обсяг виробництва всього ринку - 124,3 млн дал).
Про можливу зміну власника "Боржомі" говорять уже кілька років. У компанії виникли проблеми з розвитком бізнесу після того, як головний санлікар Росії Геннадій Онищенко влітку 2006 року ввів заборону на ввезення "Боржомі" на територію РФ. У групі "Російські фонди" контрольний пакет IDS оцінюють в 300-350 млн дол, пояснюючи це тим, що нинішнім власникам IDS за шість років так і не вдалося повернути "Боржомі" на російський ринок, який давав більше 50% обороту.
У свій час основними претендентами на "Боржомі" називалися Nestle, Coca-Cola, Danone, PepsiCo і інші великі стратегічні інвестори. Вчора в Nestle, Danone, PepsiCo відмовилися коментувати інтерес до компанії. У прес-службі Coca-Cola заявили, що "інтерес був, але в даний момент компанія не розглядає для себе цей об'єкт в якості пріоритетного".
"Мати "Боржомі" в своєму портфелі брендів - мрія будь-якої великої компанії", - відзначає керуючий партнер компанії Stas Marketing Partners Андрій Стась. Але глобальних гравців могла відлякати близькість власників IDS Borjomi - фонду VDP і Salford - до Бориса Березовського. "Salford міцно асоціюється з ім'ям Бориса Березовського, а також його партнера Бадрі Патаркацишвілі. Фонд управляє їх активами і виступає в ролі консультанта", - розповідає адвокат, знайомий з ходом судових розглядів навколо активів бізнесменів.