АМКУ знову перевірить виробників і реалізаторів курячих яєць, - Кузьмін
Виробників і продавців курячих яєць очікують чергові перевірки Антимонопольного комітету України. Про це виданню "Комерсант-Україна" заявив в.о. глави АМКУ Рафаель Кузьмін, коментуючи повідомлення лідера ринку Avangardco для інвесторів, у якому говориться, що компанія не знижувала ціни на свою продукцію. Раніше комітет зазначав про зворотне.
На початку березня, передбачаючи чергове підвищення цін на яйця, АМКУ рекомендував 30 птахофабрикам і 9 рітейлерам утриматися від встановлення економічно необґрунтованих цін протягом березня-квітня. На відкритому засіданні комітету, яке відбулося 1 березня, було заявлено, що "об'єктивних причин для істотного підвищення цін не існує", незважаючи на заперечення виробників.
Після цього, відповідаючи на офіційний запит видання, комітет повідомив, що "виробники надали інформацію про те, що вважають можливим не підвищувати ціни на курячі яйця". "Крім того, ПАТ "Авангард" і ПАТ "Черкаська птахофабрика" (входять в "Авангард") повідомили, що з 23 лютого по 15 березня 2012 р. знизили ціни майже на 12%",- говориться у відповіді АМКУ на запит видання. Також у ньому наводиться список ще дев'яти фабрик, які зобов'язалися не підвищувати ціни.
Після цього головна компанія групи "Авангард" заявила, що наведені в ній дані АМКУ не відповідають дійсності. У своєму листі інвесторам головний директор з інвестицій компанії Ukrlandfarming (володіє 77,5% акцій Avangardсо) Георгій Кіквадзе повідомив: "Від імені "Авангарду" заявляю, що інформація про зниження цін на 12% не відповідає дійсності. За даними відділу маркетингу, наші ціни не знизилися, а залишалися стабільними протягом зазначеного періоду".
В АМКУ на це відреагували обіцянкою чергових перевірок. "Не знаю, хто і що розіслав, але у нас є фактичне підтвердження зниження цін. Якщо цього не сталося, ми організуємо перевірку виробників і рітейлерів. Ми зараз завершуємо дослідження даного питання і поставимо крапку",- заявив виданню Кузьмін.
Головний виконавчий директор Avangardco Наталія Василюк вчора пояснила виданню, що з кінця лютого-середини березня Avangardco дійсно знизила ціни на курячі яйця, які відпускаються на внутрішній ринок. В той же час, через зростання експортних цін компанії вдалося зберегти середню ціну стабільною протягом зазначеного періоду. В даний час середня відпускна ціна на яйце Avangardco становить 0,9 грн.
Avangardco - найбільший в Україні виробник курячих яєць та яєчних продуктів і другий за величиною в світі. У 2011 р. продав 5,95 млрд яєць, що дозволило компанії зайняти 32% частки українського ринку яєць (51% промислового ринку яєць) і 87% частки українського ринку яєчних продуктів. Бенефіціаром 77,5% акцій Avangardco є підприємець Олег Бахматюк, решта котируються на Лондонській фондовій біржі. Капіталізація на вчорашній день склала 750,5 млн дол.
За даними Союзу птахівників України, з 23 лютого по 15 березня яйця I категорії подешевшали на 6,3%, - до 0,89 грн за штуку в середньому по Україні.
"В даний момент дефіциту яєць не спостерігається, ціна має тенденцію до зниження. За нашою інформацією, у порівнянні з піковою закупівельна ціна впала мінімум на 6,5%. Незважаючи на те що традиційно перед Великоднем спостерігається зростання цін на яйця, в цьому році тенденція, швидше за все, буде зворотньою",- відзначила начальник управління корпоративних комунікацій "Метро Кеш енд Керрі Україна" Надія Лубніна.