"МТС-Україна" з 1 червня підвищить вартість внутрішньомережевих і міжмережевих дзвінків на 50% і 20% в популярних тарифних планах
Другий за кількістю абонентів оператор мобільного зв'язку в країні "МТС-Україна" вчора, 24 травня, повідомив про підвищення тарифів. З 1 червня вартість внутрішньомережевих і міжмережевих дзвінків зросте на 50% і 20% відповідно, до 0,75 грн/хв. і 1,2 грн/хв. у популярних тарифних планах оператора - "Супер МТС", "MAX Energy" і "Народний". Про це повідомляє видання "Комерсант-Україна".
При цьому МТС не змінює кількість передбаченого тарифами безкоштовного трафіку - наприклад 70 хв. внутрішньомережевих дзвінків в день в "Супер МТС" або 1 тис. хв. в місяць в "MAX Energy". "Більшості абонентів підвищення не торкнеться, оскільки вони не виходять за рамки передплачених хвилин в пакеті", - пояснює керівник відділу по зв'язках з громадськістю "МТС-Україна" Вікторія Рубан.
МТС - не перший оператор, який вирішив цієї весни підвищити тарифи. У березні "Київстар" і "Астеліт" збільшили на 20-30% вартість SMS-та MMS-повідомлень. "Київстар" також почав вводити щоденну абонплату в ряді тарифних планів. Вчора в компанії повідомили про те, що з 1 червня перестануть надавати 40 безкоштовних хвилин на дзвінки іншим операторам абонентам тарифного плану "Бізнес 40 Новий". "Астеліт" в березні підвищив суму обов'язкового щомісячного поповнення у ряді тарифних планів.
Раніше до масштабних одночасним підвищенням тарифів оператори вдавалися тільки під час кризи - в 2009 р. Тоді в компаніях пояснювали, що через девальвацію гривні їх капітальні та операційні витрати сильно виросли. Зараз інфляція не так помітна, але все одно призводить до значного зниження рентабельності, відзначає директор по маркетингу "Київстару" Тарас Пархоменко. Так, в I кварталі EBITDA компанії вперше за останні два роки знизилася на 2%, до 1,57 млрд грн при зростанні виручки на 3%, до 3,08 млрд грн. "Збільшуються витрати на електроенергію, а це чимала частина операційних витрат. До того ж в останні роки, незважаючи на зниження темпів зростання абонбази, збільшується споживання практично всіх типів послуг - а це вимагає постійних інвестицій в мережу", - пояснює Пархоменко. Втім, в I кварталі МТС показала зростання OIBDA на 15,3%, до 1,05 млрд грн, при зростанні виручки на 7,8%, до 2,2 млрд грн. "Астеліт" у січні-березні збільшив EBITDA на 33,1%, до 198,5 млн грн, а виторг - на 17,4%, до 729,9 млн грн.
Новими тарифами МТС намагається стимулювати абонентів якомога менше дзвонити на номери інших операторів і здійснювати більше внутрішньомережевих дзвінків, упевнений гендиректор "Астеліту" Олександр Барінов. "Основна складова собівартості міжмережевих дзвінків - це інтерконнект. При ставці 0,36 грн/хв. (Встановлена державою) тариф в 1,2 грн/мін.- занадто високий, тому навряд чи це пов'язано із зростанням витрат", - відзначає він. При цьому, незважаючи на підвищення загального тарифу, МТС пропонує абонентам придбати 25 безкоштовних хвилин на місяць за 10 грн, тобто по 0,4 грн за хвилину. "Підвищення базового тарифу - ще один спосіб стимулювати споживання передплачених пакетів послуг", - пояснює Пархоменко. Рубан пояснює, що пріоритет компанії - недорогі дзвінки всередині мережі. "Фактично це ключовий принцип, який використовується в тарифних лінійках МТС. Саме ці пакети найбільш затребувані у абонентів, і щоб зберегти їх, ми змінили тарифікацію інших дзвінків", - додає вона.
Підвищуючи тарифи, мобільні оператори намагаються компенсувати уповільнення темпів приросту абонентських баз, вважає заступник директора дослідницької компанії GfK Ukraine Гліб Вишлінський. "Органічного зростання абонбази фактично немає: голосовим зв'язком користуються вже всі жителі, середній щомісячний голосовий трафік досяг максимального можливого межі. Зростає споживання мобільного інтернету, але дуже повільно - через відсутність 3G-ліцензій", - пояснює він.
Нагадаємо, чистий прибуток "МТС Україна" в I кварталі зріс на 38,6% - до 312,8 млн грн.