В Україні скорочується середній клас, - дослідження
На початку 2015 р. тенденція скорочення середнього класу досягла рекордно низького значення
В Україні за період економічної та політичної кризи відбулися значні зміни у статусно-споживчій структурі суспільства. Про це з посиланням на дослідження компанії TNS MMI повідомили у прес-службі TNS в Україні.
Так, починаючи із 4 кварталу 2013 року в Україні домінує тенденція скорочення вищого середнього прошарку (так званого середнього класу) і класу, найбільш близького до нього (середнього прошарку). Водночас приростає частка більш низьких прошарків.
"У середині 2014 р. тенденція скорочення середнього класу трохи сповільнилася, проте наприкінці минулого року відновилася і на початку поточного року досягла рекордно низького значення за останні 4 роки - 9%", - випливає з повідомлення.
Фото: зміни у статусно-споживчій структурі суспільства
Якщо у 4 кварталі 2013 року всього 1% населення не вистачало грошей навіть на їжу, то у 1 кварталі 2015 р. ця цифра збільшилася до 6%. При цьому удвічі скоротилася кількість респондентів, яким вистачає грошей на покупку побутової техніки, але не вистачило б на автомобіль - з 22% до 11%.
Фото: самооцінка фінансових можливостей
При цьому змінилася не тільки фінансова самооцінка українців, а й загальна самооцінка свого становища в суспільстві.
Збільшилася кількість українців, які вважають своє становище в суспільстві низьким (1-3 бали за 10-бальною шкалою, порівняно з 1 кварталом 2014 р. на 8%), а от респондентів з високим становищем (оцінили на 8-10) в суспільстві стало незначно менше - всього на 1%.
Фото: становище в суспільстві
Єдиним регіоном України, де за останній рік трохи зросла кількість людей, які оцінюють своє становище як високе (на 2%), став східний. Але одночасно із цим схід показує найбільше зростання (на 11%) низької самооцінки в суспільстві.
Фото: становище в суспільстві жителів сходу України
У даному дослідженні MMI взяло участь населення України 12-65 років, у містах 50 тис.+ (крім АРК і зони АТО). Вибіркова сукупність: 5 тис. респондентів щоквартально. Дослідження MMI проводиться на постійній основі. Прошарки в суспільстві оцінювалися серед респондентів 16-65 років. Питання щодо становища в суспільстві ставилися із 16 років.
Нагадаємо, згідно з попереднім дослідженням TNS, в Україні громадяни стали більше економити.