Мінінфраструктури пропонує залучати будь-які судна, що знаходяться в порту, для порятунку людей
Міністерство інфраструктури України пропонує для забезпечення порятунку людей і суден, що зазнають лиха в акваторії порту і на підхідних каналах до нього залучати будь-які судна, що знаходяться в порту, засоби морської пошуково-рятувальної служби, а також додаткові сили та засоби об'єктів взаємодії. Про це йдеться в проекті наказу Мінінфраструктури, текст якого опублікований на офіційному сайті міністерства.
У проекті наказу визначається, що Адміністрація морських портів України створює об'єктивну аварійно-рятувальну службу у кожному порту України на чолі з першим заступником начальника адміністрації морського порту який є начальником об'єктової аварійно-рятувальної служби.
Для забезпечення порятунку людей і суден, що зазнають лиха в акваторії порту і на підхідних каналах до нього, капітан порту має право залучити будь-яке судно, яке перебуває в порту, засоби морської пошуково-рятувальної служби, а також додаткові сили та засоби суб'єкт об'єктів взаємодії.
Крім того, капітан порту має право здійснити примусове рятування судна, що терпить лихо на морі, якщо воно несе загрозу іншим суднам або об'єктам, розташованим на території порту. У хід аварійно-рятувальних робіт капітан порту або уповноважений компетентний орган повинен визначити ринкову вартість судна рятують, його поставки, вантажу і фрахту.
Визначення фактичних витрат на забезпечення послуг з аварійно-рятувальних робіт визначаються згідно калькуляції даного підприємства.
Виходячи з суми понесених витрат, вартості врятованого майна та інших підстав, капітан порту або уповноважений компетентний орган визначає розмір рятувальної винагороди, яке повинно бути затребуване від власників врятованого судна і вантажу.