Мінінфраструктури очікує 26 млрд грн інвестицій в морські порти до 2038 р
Міністерство інфраструктури України розробило стратегію розвитку морських портів України, згідно з якою, для кожного порту окремо, з урахуванням його спеціалізації, визначається стратегія розвитку. Про це йдеться в проекті постанови Кабінету міністрів "Про стратегію розвитку морських портів України", текст якої опублікований на офіційному сайті Мінінфраструктури.
Згідно стратегії, сформована наступна спеціалізація портів по основній номенклатурі вантажів:
- нафта і нафтопродукти - Одеський і Феодосійський морські порти;
- хімічні вантажі наливом - морський порт "Південний";
- вантажі металургійної промисловості (залізорудна сировина, вугілля, чорні метали) - Маріупольський, Іллічівський, Керченський морські порти і морський порт "Південний";
- зернові вантажі - Іллічівський, Миколаївський і Херсонський морські порти;
- вантажі в контейнерах - Одеський і Іллічівський морський порт.
Одночасно, враховуючи спеціалізацію по вантажами формується 4 кластера: вантажопотоки зерна та олії в районі Одеси і Миколаєва, хімії в морському порту "Південний", контейнерні вантажі в Іллічівському та Одеському морських портах.
Для кожного порту визначається чітка стратегія: ефективна обробка вантажу, гармонійний ріст і створення промислових кластерів.
Стратегія розвитку інших морських портів формується на основі наявності і стабільності основного вантажопотоку.
У разі наявності стабільного вантажопотоку, проектів по збільшенню потужності порту, а також зацікавленості потенційних інвесторів в їх нарощуванні, то подальший розвиток здійснюється по залученню інвестиційних коштів та відповідно до попередньо визначеної спеціалізації. Основними портами такого напрямку розвитку визначені - Бердянський, Білгород-Дністровський, Євпаторійський, Скадовський морські порти та спеціалізований морський порт "Октябрьск".
Ялтинський і Севастопольський морські порти, враховуючи відсутність стабільного вантажопотоку і можливість зміни основного напрямку діяльності, а також зацікавленості потенційних інвесторів, передбачається перепрофілювати на обслуговування пасажирських перевезень, зокрема розвитку туристичного бізнесу, обслуговування круїзних лайнерів т.д.
Ренійський та Усть-Дунайський морські порти, як потенційно збиткові, з відсутнім достатнім вантажопотоком і відповідними інфраструктурними проектами, приєднуються до регіонального кластеру.
Фінансування реалізації стратегії здійснюється за рахунок коштів Адміністрації морських портів України, суб'єктів господарювання незалежно від форм власності, цільових кредитів банків, міжнародної технічної допомоги, інвестиційних коштів, власних коштів залізниць і підприємств залізничного транспорту, інших джерел не заборонених законодавством.
Очікується, що в результаті реалізації стратегії загальна вантажопереробка в портах України до 2038 року буде на рівні 210 млн тонн, а загальний обсяг інвестицій складе 26 млрд грн. Також очікується в період до 2038 року надходжень до державного бюджету на рівні 1540 млн грн щорічно від морського бізнесу та 4070 млн грн від кластерів.
Читайте також: Мінінфраструктури готує документи для реалізації передачі в концесію морських портів України.