Рада підтримала програму діяльності Кабміну
Народні депутати підтримали проект постанови № 1330 "Про програму діяльності Кабінету міністрів України". За відповідне рішення проголосували 269 нардепів з 226 мінімально необхідних.
Проти проголосували 28 парламентаріїв.
Під час заключного словам в ході представлення програми діяльності уряду у Раді прем'єр-міністр України Арсеній Яценюк заявив, що він підтримав пропозицію коаліції про те, щоб коаліційна угода стала невід'ємною складовою програми діяльності Кабміну.
Також, за його словами, з програми була вилучена пропозиція про ухвалення законопроекту про ринок земні.
Також на раді коаліції депутати більшості та прем'єр домовилися , що зміни до Податкового, Бюджетного кодексів та щодо соціального внеску були ухвалені до кінця поточного року.
"В Новий рік ми повинні зайти з новим бюджетом і новою податковою системою...Міністри разом з коаліцією повинні нести відповідальність. Тому кожен міністр стверджує конкретний план в рамках реалізації програми", - заявив Яценюк.
У свою чергу голова Верховної Ради України Володимир Гройсман привітав уряд з прийняттям програми його діяльності і попросив міністрів частіше приходити на засідання парламенту.
Програма уряду передбачає:
У сфері безпеки:
- прийняття і виконання державної програми розвитку Збройних сил до 2020 р.;
- до 5 % ВВП - витрати на оборону та правоохоронну діяльність (щороку),
- розроблення та сприяння прийняттю у новій редакції Закону України "Про державне оборонне замовлення" (2015 рік);
- відмова від позаблокового статусу, сприяння прийняттю у новій редакції закону України "Про засади внутрішньої і зовнішньої політики" (2015 р.);
- соціальне забезпечення військовослужбовців та інших учасників антитерористичної операції;
- реалізація проекту "Європейський вал": будівництво і облаштування надійно укріпленого кордону між Україною та Російською Федерацією (2015-2018 рр.);
- досягнення критеріїв для запровадження безвізового режиму з ЄС, зокрема видача громадянам біометричних паспортів, що відповідають вимогам ЄС (2015 р.);
- захист національних інтересів у міжнародних судах, забезпечення компенсації збитків, завданих збройною агресією Російської Федерації;
- розроблення та реалізація концепції інформаційної безпеки України (2015 р.), запуск іномовлення та роздержавлення засобів масової інформації (2015 р.);
У фінансово-економічній сфері:
- завершення зменшення кількості контролюючих органів з 56 до 28, функцій - з 1032 до 680 (перше півріччя 2015 року),
приведення кількості контролюючих органів та їх функцій у повну відповідність з європейськими стандартами (2016 р.);
- прийняття 1500 національних стандартів, гармонізованих із стандартами ЄС, припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (2015 р.);
- створення повнотекстової електронної бази стандартів (близько 28 тис. стандартів) (2015 р.);
- розроблення та сприяння прийняттю змін до Бюджетного кодексу України і Податкового кодексу України щодо передачі органам місцевого самоврядування додаткових бюджетних повноважень і стабільних джерел доходів для їх реалізації (І квартал 2015 р.);
- відкриття на місцях "прозорих офісів" (2015 р.);
- скорочення кількості державних службовців на 10%, відповідне збільшення заробітної плати (2015-2016 рр.);
У сфері оновлення державних кадрів:
- розроблення та сприяння прийняттю у новій редакції закону України "Про державну службу" (І квартал 2015 р.); конкурсний відбір на новій основі (починаючи з 2015 р.);
- запровадження електронного урядування (2015-2016 рр):
- електронна ідентифікація та електронний підпис громадянина (до 2017 рр.) та відмова від паперового документообігу (2015-2016 рр.);
- розроблення та сприяння прийняттю закону про відкриті дані (2015 р.).
В антикорупційній сфері:
- створення Національного агентства з питань запобігання корупції як превентивного органу та Національного антикорупційного бюро як правоохоронного органу (перше півріччя 2015 р.);
- моніторинг способу життя державних службовців (постійно);
- створення Єдиного електронного реєстру декларацій про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру державних службовців (2015 р.);
У сфері правоохоронної діяльності та правосуддя:
- реформування Міністерства внутрішніх справ (2015 р.):
- розроблення та сприяння прийняттю закону про національну поліцію;
- створення Державного бюро розслідувань;
- створення правової основи для реформування судової системи шляхом сприяння прийняттю у новій редакції закону України "Про судоустрій і статус суддів" (перше півріччя 2015 р.);
- ініціювання внесення змін до Конституції України щодо завершення судової реформи (запровадження трирівневої системи судів, переатестація всіх суддів, скасування суддівської недоторканності, усунення політичного впливу на процеси добору, кар'єри та відповідальності суддів, оновлення судової системи та суддівського корпусу) (2016 р.);
- повернення Верховному суду України повноважень вищої судової інстанції (внесення змін до всіх процесуальних кодексів) (2016 р.).
Нова економічна політика:
- зниження частки витрат державного сектору в структурі валового внутрішнього продукту на 10% (2015-2016 рр);
- скорочення кількості податків з 22 до 9 (І квартал 2015 р.);
- прийняттю закону України "Про внесення змін до закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (поетапне зменшення розміру єдиного внеску з 41 до 15%) (І квартал 2015 р.);
- посилення відповідальності за виплату заробітної плати "в конвертах" (розроблення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального кодексу України) (перше півріччя 2015 р.) та зменшення тіньового обігу готівки (І квартал 2015 року);
- зниження податкового навантаження на малий та середній бізнес, зокрема шляхом а) двократного зменшення ставки єдиного податку (І квартал 2015 р); б) встановлення заборони на проведення протягом 2015-2016 рр. перевірок суб'єктів господарювання контролюючими органами.
- запровадження інституту податкового компромісу з метою повного декларування наявних активів та введення обов'язкового декларування доходів;
- контроль за трансфертним ціноутворенням, зокрема розроблення та сприяння прийняттю змін до законодавства, що регулює трансфертне ціноутворення (2016 р.);
- впровадження нової системи адміністрування податку на додану вартість (І квартал 2015 р.);
- формування нового складу Антимонопольного комітету (перше півріччя 2015 р.);
- активне просування експорту та захист внутрішнього ринку; збільшення удвічі обсягів експорту товарів вітчизняного виробництва до 2019 р.;
- підписання з урахуванням національних інтересів угод про створення зони вільної торгівлі з Канадою, Туреччиною, Ізраїлем, Радою співробітництва арабських держав Перської затоки (РСАДПЗ), Економічним співтовариством держав Західної Африки (ЕКОВАС) (до 2018 р.);
- проведення наступальної політики Торговим представником України.
В сфері управління державною власністю:
- запровадження ефективного управління об'єктами державної власності (2015 р.) та залучення міжнародних аудиторських компаній до аудиту ключових державних компаній (щороку);
- масштабна прозора приватизація державної власності за наявності відповідних економічних умов: розроблення та сприяння прийняттю у новій редакції закону України "Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації" (виключення понад 1,2 тис. об'єктів) (І квартал 2015 р.);
- запровадження продажу державних пакетів акцій на міжнародних біржах (2016-2017 рр.);
- зміна системи управління стратегічною державною власністю через створення холдингових компаній з міжнародними стандартами управління (2016-2017 рр).
У сфері продовольчої політики:
- інвентаризація та розмежування земель сільськогосподарського призначення державної, комунальної та приватної власності;
- формування бази даних Державного земельного кадастру (2018 р.);
- розроблення та сприяння прийняттю закону України "Про локальні аграрні ринки" (2015 р.);
- утвердження лідерства на світовому продовольчому ринку, стимулювання експорту, створення та просування бренду "Продукт України" (2015 р.);
- використання аграрних квот на ринки держав - членів ЄС та збільшення їх обсягів (постійно);
- розроблення та сприяння прийняттю у новій редакції закону України "Про державний матеріальний резерв" (2015 р.) та зміна ролі Аграрного фонду;
- створення ефективної системи корпоративного управління ПАТ "Державна продовольчо-зернова корпорація України" та ПАТ "Аграрний фонд";
У сфері енергетичної політики:
- залучення інвесторів до модернізації та експлуатації газотранспортної системи України;
- оголошення про проведення міжнародного конкурсу для залучення інвесторів (2015 р.);
- реорганізація НАК "Нафтогаз України" відповідно до Третього енергетичного пакета ЄС: створення ПАТ "Магістральні газопроводи України", створення ПАТ "Підземні газові сховища України" (2015 р.);
- інтеграція української енергосистеми в мережу європейських енергосистем ENTSO-E (з 2017 р.);
- виконання програми реформування вугільної галузі: ліквідація 32 збиткових шахт, консервація 24 шахт, приватизація 37 шахт (2015-2019 рр.);
- добудова енергоблоків на Хмельницькій АЕС (2020 р.);
- будівництво газопроводу Дроздовичі-Германовичі протяжністю 110 кілометрів (2018 р.);
- добудова третього агрегату на Дністровській ГАЕС (2015 р.);
- будівництво магістральних ліній електропередач потужністю 750 к Вт (2017 р.);
- підвищення на 1600 мВт потужності Южно-Української АЕС, на 700 мВт - Запорізької АЕС, на 1000 мВт - Рівненської та Хмельницької АЕС (2016 р.);
- спорудження центрального сховища відпрацьованого ядерного палива (перша черга - 2017 р.);
- диверсифікація шляхів та джерел постачання енергоносіїв (вугілля, природний газ, ядерне паливо);
- будівництво LNG-термінала (з урахуванням результатів переговорів), інтерконекторів та проведення переговорів щодо допуску іноземних танкерів із скрапленим природним газом для проходження через протоку Босфор (2015 р.);
- розширення програми придбання ядерного палива у компанії Westinghouse (2016 - 2017 рр.);
- ліквідація субсидій, перехід до ринкових тарифів на природний газ та електроенергію із синхронним запровадженням механізмів компенсацій для малозабезпечених верств населення (2017 р.);
- відмова від спільної діяльності та перехід на угоди про розподіл продукції під час видобутку корисних копалин, а саме розроблення та сприяння прийняттю закону України "Про внесення змін до закону України "Про угоди про розподіл продукції" (перше півріччя 2015 р.);
- організація ефективного розгляду позову до ВАТ "Газпром" в Арбітражному інституті Стокгольмської торгової палати щодо умов контрактів на постачання і транзит природного газу (перше півріччя 2016 р.);
- запровадження змішаної системи оподаткування енергетичного сектору відповідно до міжнародних стандартів (2015 р.);
В сфері соціальної політики:
- розроблення та сприяння прийняттю закону України "Про внесення змін до закону України "Про пенсійне забезпечення", перехід на єдиний принцип нарахування пенсій (перше півріччя 2015 р.);
- розвиток недержавного пенсійного страхування, запровадження накопичувальної системи пенсійного страхування шляхом розроблення та сприяння прийняттю у новій редакції закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (перше півріччя 2015 р.);
- ліквідація неефективних пільг та перехід до адресності та монетизації пільг (внесення змін до 25 актів законодавства) (2016 р.);
- об'єднання фондів державного соціального страхування та забезпечення прозорості їх діяльності (2015 р.);
- скорочення видатків на адміністрування фондів на 600 млн грн;
- розроблення та сприяння прийняттю Трудового кодексу України (2015 р.);
- передача функції державних закупівель від Міністерства охорони здоров'я, зокрема до міжнародних організацій (2015-2016 р.) організації системи ООН та інші міжнародні організації та фонди;
- визнання реєстрації лікарських засобів та виробів медичного призначення, що виготовлені в ЄС, США, Канаді, Австралії, Японії, з подальшим застосуванням принципу взаємності;
- розроблення та сприяння прийняттю закону України "Про медичне страхування",
- розроблення та сприяння прийняттю у новій редакції законів України "Про освіту" та "Про професійно-технічну освіту" (перше півріччя 2015 р.);
- розроблення та сприяння прийняттю у новій редакції хакону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" (перше півріччя 2015 р.)";
- розроблення та реалізація Стратегії української гуманітарної політики (2015 р.) та закону України "Про національний культурний продукт" (2015 р.) та залучення нових джерел фінансування культури;
- схвалення Концепції молодіжної політики (2015 рік) та відродження національно-патріотичного виховання;
- проведення міжнародної донорської конференції та затвердження в її рамках міжнародного плану відновлення України на 2015-2017 рр.; створення єдиного центру координації донорської та міжнародної технічної допомоги.
Нагадаємо, голова фракції "Блок Петра Порошенко" Юрій Луценко заявив, що програма діяльності Кабінету міністрів України не відображає прагнення коаліції отримати план діяльності з виконання коаліційної угоди.