Одна з причин кризи "АероСвіту" - проблеми регулювання галузі, - експерти
На думку практикуючих фахівців і провідних експертів в якості причин кризи авіакомпанії "АероСвіт" не можна недооцінювати проблеми регулювання галузі пасажирських авіаперевезень і специфіку обслуговування в деяких вітчизняних аеропортах. "Якщо пасажир збирається, кудись полетіти, то найважливіше для нього - розклад польотів і час, який він витратить на транзит. Важливо скільки він на це витратить - 40 хвилин, годину або півтори години. Перевізнику неможливо розвивати транзитні перевезення, якщо пасажир спочатку потрапляє в термінал, потім в автобус, потім в інший термінал і знову в автобус. Треба це робити в одному терміналі і під одним дахом", - впевнений експерт авіаційної галузі, оглядач польського тижневика" Ніє "Петро Ікановіч.
Іншою важливою проблемою є вартість послуг, одержуваних авіакомпаніями у вітчизняних аеропортах, і монополізм на ринку даних послуг.
"Щоб квитки здешевити, що нормально з точки зору споживача, повинно точно так само здешевлюватися все те, що є складовою собівартості квитка. А якщо цього не відбувається, то може статися і розорення перевізника. І за останні роки ми маємо 47 таких банкрутств, якщо мені не зраджує пам'ять", - вважає співвласник авіакомпанії "Міжнародні авіалінії України" Арон Майберг.
"За останні 20 років вартість квитків зменшилася в 2 рази. Тоді яким чином перевізники повинні виживати? Вони повинні мати можливість вибирати постачальників послуг і купувати ці послуги дешевше. Якщо у них такої можливості немає, значить, вони не в змозі продовжувати свою діяльність. І в будь-якому випадку пасажир від цього тільки програє. Якщо ми зараз візьмемо окремі повітряні лінії, де "АероСвіт" сьогодні вже не літає, ви можете подивитися, як там швидко там піднялися ціни. Тому що сьогодні у перевізників, що виконують рейси за даними маршрутами, немає сенсу встановлювати дешеві ціни. Сенс був встановлювати їх, поки був "АероСвіт", там, де вони з ним конкурували. Але коли нема з ким конкурувати, ціни починають серйозно і дуже різко зростати", - додав Майберг.