Мініінфраструктури затвердило нові правила призначення авіакомпаній на маршрути
Міністерство інфраструктури затвердило нові правила призначення авіакомпаній на маршрути. Тепер видавати дозволи буде не Державіаслужба, а конкурсна комісія при міністерстві. Про це пише "Комерсант-Україна".
Видавати призначення на маршрути авіакомпаніям буде нова комісія з формування та реалізації держполітики у сфері експлуатації повітряних ліній, повідомили в п'ятницю в прес-службі Міністерства інфраструктури. Нові правила зареєстровані Мін'юстом 18 травня і в червні повинні вступити в силу.
Документ розроблено відповідно з вимогою Повітряного кодексу, стандартів і рекомендованих практик Міжнародною організацією цивільної авіації (ICAO). Зараз призначення видає комісія у складі Державіаслужби (ГАС).
Тепер призначення на міжнародні маршрути проходитимуть на конкурсній основі шляхом відкритого голосування. До складу комісії увійдуть представники Мінінфраструктури та Державіаслужби, а на засіданнях зможуть бути присутніми представники авіакомпаній. Для участі у конкурсі претендент повинен буде надати комісії розрахунковий бізнес-план на строк не менше трьох років.
"Авіакомпанія, яка дійсно планує літати за запитуваною лінією, і так робить всі ці розрахунки, так що надати цей пакет документів не складно", - вважають в одній з великих українських авіакомпаній.
Зміна порядку розподілу міжнародних призначень викликана неефективною роботою ГАС в цьому напрямку, пояснювали в міністерстві. Як розповідав виданню гендиректор авіакомпанії Windrose Володимир Каменчук, ГАС могла кілька місяців не розглядати заявки авіакомпаній. Тепер же цей термін не повинен перевищувати 30 днів. При виборі авіакомпанії комісія враховуватиме фактичне використання раніше виданих призначень, бізнес-план, кількість рейсів у межах України і на соціально важливих напрямках.
Крім того, у перевізника не повинно бути простроченої заборгованості за послуги з аеронавігаційного і аеропортового обслуговування. Дотримання останньої норми учасники ринку вважають нереальним, оскільки в низький сезон (у зимовий період) авіакомпанії традиційно накопичують заборгованість перед аеропортами та аеронавігаційними службами: "Потім ця заборгованість реструктуризує і виплачується компанією", - пояснили в "Міжнародних авіалініях України" (МАУ).
Комісія отримає право вводити особливі умови для авіакомпаній, а також призначати в навантаження до прибуткового міжнародному напряму соціальний внутрішній маршрут.
Опитані виданням учасники ринку погодилися обговорювати нові правила тільки на анонімних умовах. Найбільше їх лякають норми, за допомогою яких компаніям можуть постійно відмовляти в призначенні на хороші лінії. Наприклад, авіакомпанія може не отримати призначення навіть за вільною квотою на лінії, якщо існуючий перевізник, який ще не зробив перельоти за маршрутом рентабельними, або якщо напрямок віддано компанії як соціально важливий.
Втім, всі перспективні напрямки вже віддані найбільшій в Україні авіакомпанії - МАУ. "Вже нема чого розподіляти, все поділено. Ми, відверто кажучи, не знаємо, як і в якому напрямку розвиватися в такій ситуації. Ми змушені відмовитися від частини літаків, запланованих до постачання у цьому році. Нікуди літати", - визнає топ-менеджер однієї з українських авіакомпаній.
З цієї ж причини поставку четвертого літака в цьому році відклала і авіакомпанія "Візз Ейр Україна".
Читайте також: Одна з причин кризи "АероСвіту" - проблеми регулювання галузі, - експерти