ua en ru

ЄС може подати позов до Росії у СОТ через утилізаційний збір на автомобілі

Європейський Союз сьогодні подасть скаргу до Світової організації торгівлі (СОТ) на Росію через введення Москвою утилізаційного збору на автомобілі.

Європейський Союз сьогодні подасть скаргу до Світової організації торгівлі (СОТ) на Росію через введення Москвою утилізаційного збору на автомобілі. Про це повідомляє Reuters з посиланням на дипломатів, знайомих з ходом справи.

"Ми дали Росії до 1 липня для скасування утилізаційного збору і вона не змогла це зробити. Тому ми переносимо справу на розгляд СОТ. Сподіваюся, це питання буде вирішено швидко. Важливо, щоб Росія, як член СОТ, грала з глобальним торговим правилами", - сказав дипломат ЄС.

Нагадаємо, Верховна Рада також прийняла законопроект, яким уводиться екологічний податок на утилізацію автомобілів. При цьому Україна вже стала об'єктом критики з боку багатьох країн і організацій за введення спецмит на імпорт іномарок.

Відповідно до закону, базова ставка збору для легкових автомобілів складе 5,5 тис. грн, а для вантажних автомобілів, автобусів та спецтехніки - 38 тис. грн. Підсумкова сума утилізаційного збору залежатиме від спеціального коефіцієнта. Для нових легкових автомобілів значення коефіцієнта становить 86-550% від базової ставки (4,73-30,2 тис. грн) залежно від об'єму двигуна, а для машин старше трьох років - 530-3501% (29,1-192, 5 тис. грн). Для нових вантажних автомобілів, автобусів та спецтехніки коефіцієнт складе 50-290% (19-110,2 тис. грн), а для старих - 88-1180% (33,4-448,4 тис. грн).

Відповідно до закону, вітчизняні виробники автомобілів, що мають повний цикл виробництва, зможуть проводити утилізацію самостійно. Збір, сплачений ними, буде направлятися на спеціальний банківський рахунок, з якого можна буде фінансувати організацію утилізаційних потужностей. Таких підприємств в Україні зараз лише два: "Укравто" і "Богдан".

Також, закон передбачає створення при Міністерстві екології та природних ресурсів фонду охорони навколишнього середовища, куди і буде зараховуватися 70% надходжень від податку. Плануються надходження до бюджету на рівні 2 - 2,5 млрд грн.

При цьому по спецмиту на імпорт автомобілів Україна готова піти на поступки. Так, в МЗС заявили, що Київ може переглянути спецмита на автомобілі за відповідної вимоги з боку Євросоюзу.

З боку Євросоюзу вже надійшла пропозиція обговорити питання по спецмитах, при цьому вона не позиціонується як проблема на шляху до підписання угоди про зону вільної торгівлі.

Раніше в ЗМІ з'явилася інформація, що Європейський Союз може ввести санкції проти України у відповідь на введення спеціальних мит на імпорт автомобілів. Зокрема, 11 липня 2013 р. відбудеться чергове засідання комітету СОТ з торгівлі, де буде розглянуто питання українських захисних заходів. Тоді нібито ЄС може заявити про можливості відповідних кроків щодо українського експорту.

За даними автоімпортерів, спецмита торкнулися 86% імпорту автомобілів.

Раніше Туреччина повідомила Світовій організації торгівлі, що зробить відповідні дії проти тарифу на імпорт автомобілів в Україні, Японія і Євросоюз дали зрозуміти, що можуть послідувати турецькому наприклад. Зокрема, Туреччина вводить 23% мита на український волоські горіхи, що, за її оцінками, дозволить залучити 6,1 млн дол. Це еквівалентно збитку, нанесеному Туреччині спецмитом на експорт автомобілів в Україну.