ЄС може подати позов до Росії у СОТ через утилізаційний збір на автомобілі
Європейський Союз сьогодні подасть скаргу до Світової організації торгівлі (СОТ) на Росію через введення Москвою утилізаційного збору на автомобілі. Про це повідомляє Reuters з посиланням на дипломатів, знайомих з ходом справи.
"Ми дали Росії до 1 липня для скасування утилізаційного збору і вона не змогла це зробити. Тому ми переносимо справу на розгляд СОТ. Сподіваюся, це питання буде вирішено швидко. Важливо, щоб Росія, як член СОТ, грала з глобальним торговим правилами", - сказав дипломат ЄС.
Нагадаємо, Верховна Рада також прийняла законопроект, яким уводиться екологічний податок на утилізацію автомобілів. При цьому Україна вже стала об'єктом критики з боку багатьох країн і організацій за введення спецмит на імпорт іномарок.
Відповідно до закону, базова ставка збору для легкових автомобілів складе 5,5 тис. грн, а для вантажних автомобілів, автобусів та спецтехніки - 38 тис. грн. Підсумкова сума утилізаційного збору залежатиме від спеціального коефіцієнта. Для нових легкових автомобілів значення коефіцієнта становить 86-550% від базової ставки (4,73-30,2 тис. грн) залежно від об'єму двигуна, а для машин старше трьох років - 530-3501% (29,1-192, 5 тис. грн). Для нових вантажних автомобілів, автобусів та спецтехніки коефіцієнт складе 50-290% (19-110,2 тис. грн), а для старих - 88-1180% (33,4-448,4 тис. грн).
Відповідно до закону, вітчизняні виробники автомобілів, що мають повний цикл виробництва, зможуть проводити утилізацію самостійно. Збір, сплачений ними, буде направлятися на спеціальний банківський рахунок, з якого можна буде фінансувати організацію утилізаційних потужностей. Таких підприємств в Україні зараз лише два: "Укравто" і "Богдан".
Також, закон передбачає створення при Міністерстві екології та природних ресурсів фонду охорони навколишнього середовища, куди і буде зараховуватися 70% надходжень від податку. Плануються надходження до бюджету на рівні 2 - 2,5 млрд грн.
При цьому по спецмиту на імпорт автомобілів Україна готова піти на поступки. Так, в МЗС заявили, що Київ може переглянути спецмита на автомобілі за відповідної вимоги з боку Євросоюзу.
З боку Євросоюзу вже надійшла пропозиція обговорити питання по спецмитах, при цьому вона не позиціонується як проблема на шляху до підписання угоди про зону вільної торгівлі.
Раніше в ЗМІ з'явилася інформація, що Європейський Союз може ввести санкції проти України у відповідь на введення спеціальних мит на імпорт автомобілів. Зокрема, 11 липня 2013 р. відбудеться чергове засідання комітету СОТ з торгівлі, де буде розглянуто питання українських захисних заходів. Тоді нібито ЄС може заявити про можливості відповідних кроків щодо українського експорту.
За даними автоімпортерів, спецмита торкнулися 86% імпорту автомобілів.
Раніше Туреччина повідомила Світовій організації торгівлі, що зробить відповідні дії проти тарифу на імпорт автомобілів в Україні, Японія і Євросоюз дали зрозуміти, що можуть послідувати турецькому наприклад. Зокрема, Туреччина вводить 23% мита на український волоські горіхи, що, за її оцінками, дозволить залучити 6,1 млн дол. Це еквівалентно збитку, нанесеному Туреччині спецмитом на експорт автомобілів в Україну.