Китай став світовим лідером онлайн-торгівлі з оборотом понад 455 млрд доларів
Понад 300 млн китайців користуються послугами онлайн-банкінгу
Оборот онлайн-торгівлі в Китаї за 10 місяців 2015 року сягнув 2,95 трлн юанів, або 455,8 млрд доларів. Про це йдеться в матеріалах доповіді щодо підсумків розвитку Інтернету в Китаї за останні 20 років, озвученої в ході Всесвітньої конференції з управління Інтернетом в селищі Учжень провінції Чжецзян (Східний Китай), повідомляє видання "Женьмінь Жибао".
"Станом на липень цього року кількість користувачів Інтернету в Китаї досягла 668 мільйонів, це найбільше у світі онлайн-населення", - сказав глава дослідницького центру "Китайська академія кіберпростору" Шучжень Ян, нагадавши, що чотири китайські компанії входять до світового топ-10 інтернет-компаній - це Alibaba, Tencent, Baidu і JD.com.
За підсумками 2014 року оборот онлайн-торгівлі у країні досяг 2,8 трлн юанів, або 432,6 млрд доларів, що склало 10,6% від загального обсягу роздрібних продажів. Зростання онлайн-торгівлі відбувається на тлі швидкого розвитку мобільного Інтернету в Китаї.
Станом на червень 2015 року кількість мобільних користувачів у Китаї сягнула 594 млн, що становить 88,9% від усіх інтернет-користувачів. Із 374 млн онлайн-покупців у Китаї 72% роблять покупки за допомогою мобільних телефонів.
У 2014 році Інтернет вніс не менше 7% ВВП країни, наголошується в доповіді. Продажі смартфонів досягли 309 млрд доларів. Понад 300 млн людей у Китаї користуються послугами онлайн-банкінгу.
Як зазначають експерти, зростає і вартість китайських інтернет-компаній. Так, сукупна капіталізація 328 китайських компаній, зайнятих в онлайн-бізнесі, досягає 1,2 трлн доларів, що становить 25,6% від капіталізації всього фондового ринку Китаю.
У документі академії кіберпростору аналізується розвиток китайського сегменту Інтернету після повноцінного підключення до глобальної мережі в 1994 році, виходячи з 11 аспектів, включаючи трансформацію і модернізацію економічної системи, поліпшення державних послуг, розвиток інтернет-культури, забезпечення безпеки у віртуальному просторі тощо. На липень 2015 року, згідно з даними доповіді, кількість сайтів у Китаї досягла 4,14 млн доменних імен - 22,3 млн, у тому числі в зоні "CN" - 12,25 млн, і за кількістю доменів верхнього рівня Китай опинився на другому місці у світі.
Згідно з нещодавньою доповіддю компаній Bain&Company і Alibaba, обсяг роздрібної інтернет-торгівлі Китаю досягне 10 трлн юанів (1,6 трлн доларів) до 2020 року. Зокрема, бізнес для споживача (B2C), мобільна інтернет-комерція та транскордонна інтернет-комерція стануть головними стимуляторами зростання роздрібних продажів на онлайн-платформах.
Як наголошується, в останні кілька років безперервно підвищується обізнаність китайських споживачів про бренди. Партнер Bain&Company Дін Цзе сказав, що інтернет-комерція допомагає безпосередньому поширенню брендів серед споживачів і їхньому виходу на ринок міст третього і четвертого рівня Китаю.
Фото: селище Учжень провінції Чжецзян у Східному Китаї ("Сіньхуа")
Як заявив на відкритті Всесвітньої конференції з управління Інтернетом голова КНР Сі Цзіньпін, розвиток Інтернету в Китаї має приносити користь всьому світу. За його словами, Китай прагне того, щоб досягнення в розвитку Інтернету приносили користь 1,3-мільярдному китайському народу і усьому світу. Зокрема, протягом найближчих п'яти років Китай готовий впроваджувати в життя національну стратегію розвитку кіберпростору, національну політику великих даних і програму дій "Інтернет плюс".
Нагадаємо, раніше влада Китаю повністю заблокувала доступ до "Вікіпедії".